Gå til innhold

For få energydrikker!

Simenrf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De presterte å påstå at de ikke hadde solgt darkdog i Norge. Aldri. Sendte så med et gammelt bilde jeg hadde av skrivepulten min full av darkdog flasker, men likevell påsto de hardnakket at de ikke hadde vært solgt darkdog i norge! LOL! WTF?!?!?

Regner med at det er en global importør som har tatt det hit da. Noe som også forklarer hvorfor den gikk ut av markedet igjen. Kraft foods er jo en av disse. Husker ikke hvem som var distribitør av dark dog i Norge jeg men

Vet dere egentlig hva dere snakker om? Det er så utrolig LATTERLIG å forby Red Bull og samtidig tillate at folk drikker flere termoser med kaffe daglig.

Kaffe inneholder ikke taurin

Lenke til kommentar
Kaffe inneholder ikke taurin

Taurin har ingen påvist effekt, bortsett fra at studier har funnet frem til at det kan redusere muskeltretthet. Det er ikke farlig på noen måte. Skjønner egentlig ikke hvorfor det forbys. Red Bull er visst forbudt fordi det inneholder for høye mengder av koffein og taurin. Da må de jammen ta en titt på diverse andre produkter, inkludert kaffe. Har på følelsen av at det kun er forbudt fordi drikken er så ukjent for dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Taurine

Dessuten MÅ f.eks. kattemat inneholde en viss mengde taurin. Hva får deg til å si at det er ulovlig?

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
7-eleven trekker Pepsi-X tilbake fra sine butikker. Pepsi-X inneholder aminosyren taurin, som er klassifisert som legemiddel i Norge. Det er ikke tillatt å tilsette aminosyrer til vanlige næringsmidler.

Aminosyrer kan likevel tilsettes næringsmidler til spesielle ernæringsmessige behov dersom tilsetningen er nødvendig for at produktet skal være egnet til sitt formål. SNT må godkjenne tilsetning av aminosyren på forhånd, dersom det ikke i særforskrifter er gitt krav om et bestemt innhold.

Næringsmidler til spesielle ernæringsmessige behov omfatter flere produkter, blant annet morsmelkserstatninger, barnemat, sondeernæring, sportsprodukter, glutenfrie produkter.

Taurin finnes naturlig i kosten i relativt små mengder, spesielt i sjømat og kjøtt. Aminosyren dannes i kroppen i tilstrekkelige mengder, og vi trenger derfor ikke å innta den gjennom maten. Ved enkelte (sykdoms)tilstander kan det imidlertid være nødvendig å få taurin gjennom kosten. Man vet at inntak av taurin kan påvirke fysiologiske prosesser, men man vet ikke hvordan inntak av relativt store mengder taurin fra mat eller drikke kan påvirke kroppen.

Eneste kilden jeg orket å lete opp nå, men bare let det opp du.

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete har ABSOLUTT ALLE ANDRE LAND flere energidrikker enn oss? Ta f.eks Sverige da, kjøpte et brett med Red-Bull der til 79 kr!! I nærbutikken der jeg bor koster ett brett med Battery, som nesten ikke inneholder en dritt koffein 300 kr!

Når jeg blir politker skal jeg ha fler energydrikker inn i landet! :thumbup::p hehe neida! Men det er jo helt tåpelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...