Gå til innhold

For få energydrikker!

Simenrf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ha mer enn en type rødvin? de smaker jo nesten det samme alle sammen...

og whiskey, og øl, og conjack (hvordan i h staves det da?)

cognac ;)

Vil tro markedet for øl er litt større enn for energidrikker. Rødvin, whiskey og cognac selges kun på vinmonopolet, så det er ikke så mye å tape om det ikke selger

Lenke til kommentar

Hvorfor er Dark Dog og Bawls tatt vekk? Fy fan de var gode!

ALLE ANDRE LAND har jo mere energidrikker i Norge, hva er så farlig med Koffein og Taurin? Når det er lov å selge røyk og annet alkohol?

Mener å huske at jeg har sett Red Bull i butikken laaaaangt tilbake i tid, men den tror jeg var tatt ut nesten all koffeinet, og var taurin-fritt.

TILBAKE MED DARK DOG!

Lenke til kommentar
Hvorfor har alle andre land flere energidrikker enn oss?

for noen IDIOTISKE LOVER VI HAR! :thumbdown: hjelp en Red Bull, så farlig!

Hvis det er lov å selge røyk, hvorfor ikke sterkere energidrikker?

Mest sannsynlig fordi 14 år gamle "tøffinger" ikke skal drikke seg i hjel på det.

Jeg har ikke noe mot energidrikker, men jeg mener at hvis de skal selge noe så sterkt som Cocaine burde det være en aldersgrense på det. Og det burde være minst 16. :)

Og nå kommer noen til å klage over at det ikke er aldersgrense på kaffe, men da spør jeg: Hvor mange 14-åringer drikker kaffe? Veldig få. Og hvor stor er da sjansen for at de helle nedpå 10 kopper på rad? Veldig liten.

Lenke til kommentar

Husker selv fra studietiden min i USA at vi knipsa koffeintabletter når vi skulle ut, var egentlig ikke klar over hvor farlig det er.

For dere som klager så burde dere sette inn i hvor farlig koffein kan være.

Et kompromiss kan eventuelt være å sette 18års grense og tillate sterkere drikker.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, men det er en ting jeg savner ENDA mer. SUKKERFRIE ENERGIDRIKKER! Som diabetiker er dette et must for meg, god smak, uten sukker.

Før jeg fikk diabetes drakk jeg mye darkdog. Beste energidrikken EVER. Det morsome er at jeg sendte mail til produsentene av darkdog for en god stund siden og spurte om de solgte darkdog sugarfree noen steder i norge.

De presterte å påstå at de ikke hadde solgt darkdog i Norge. Aldri. Sendte så med et gammelt bilde jeg hadde av skrivepulten min full av darkdog flasker, men likevell påsto de hardnakket at de ikke hadde vært solgt darkdog i norge! LOL! WTF?!?!?

Her er et utdrag av mailene:

Dear Mr. Aasen,

as we mentioned in the previous e-mail, we don´t have a distribution in Norway.

Best regards

The Dark Dog Team

-----Original Message-----

From:

Sent: jueves, 11 de enero de 2007 16:52

To: 'DARK DOG SALES'

Subject: RE: Dark dog sugarfree

Thanx for the reply! :)

Ok! I remember buying regular dark dog for a couple of years ago here, but not in the later years... Have you stopped distributing to norway completely, or is it just dark dog sugarfree? Maybe it's just me that haven't noticed it.

-John-

From: DARK DOG SALES [mailto:[email protected]]

Sent: Thursday, January 11, 2007 2:05 PM

To:

Subject: RE: Dark dog sugarfree

Dear Mr.

we would like to thank you for your e-mail.

Unfortunately, we have not yet a distribution in Norway. We are sorry that we cannot deal with your request for that reason.

Dark Dog is a fast growing company and our main objective is to expand our product into as many countries as possible.

So hopefully in the future we will be able to help each other in promotion our products.

We wish you all the best and of course, a lot of ENERGY.

Best regards

The DarkDog Team

From:

Sent: martes, 09 de enero de 2007 6:44

To: [email protected]

Subject: Dark dog sugarfree

Hi!

Is it possible to buy dark dog sugarfree in norway?

-John-

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

lol ... husker de solgte slike gule plast flasker med rød eller svart kork .. kjøpe masse av dem når jeg va litt mindre.. er vel sikkert 6-7 år siden hvis jeg ikke tar helt feil..

men er 110% sikker på at de har solgt dark dog i norge ja.. må være nyansatt tulling som har sendt deg den mailen :p

Lenke til kommentar
Kaffe og te

Koke/filterkaffe (1.5 dl) gir 80-90 mg koffein

Pulverkaffe (1.5 dl) gir 60 mg koffein

Espresso (0.35 dl) gir 40 mg koffein

Koffeinfri kaffe (1.5 dl) gir 3 mg koffein

Te (2 dl) gir 50 mg koffein

Cola og energidrikker

Cola gir 13 mg koffein per dl. Det vil si 65 mg koffein per halvliter

Energidrikker (Battery, Magic) gir 12- 16 mg koffein per dl

Red Bull (energidrikker i andre land) gir 32 mg koffein per dl

Gravide anbefales maks 100-200 mg koffein om dagen.

Bare legger til at det er kun tillatt med 15mg pr dl.

Lenke til kommentar

Vet dere egentlig hva dere snakker om? Red Bull inneholder mye mindre koffein enn kaffe. Det er så utrolig LATTERLIG å forby Red Bull og samtidig tillate at folk drikker flere termoser med kaffe daglig. Ingen som bryr seg som sånt engang. Cocaine er ikke særlig kraftig heller, det bare virker sånn. Den har faktisk blitt forbudt i så og si alle stater i USA, mest sannsynlig pga. navnet. Det finnes også en som er enda kraftigere som heter Spike Shooter, men den anbefales det faktisk ikke å drikke dersom man er under 18 år. Likevel drikker amerikansk ungdom mengder med kaffe hele tiden fra de er små.

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...