bureaucrator Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg vurderer å kjøpe ny (spill)maskin i disse dager, og lurer på hvilket minne jeg burde satse på. Hovedkort: Abit IP35 Pro Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 Burde jeg gå for Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB eller Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB For ordens skyld: Ja, jeg skal selvfølgelig overklokke, så mye som mulig (med vifte, riktignok). Begrunnede svar mottas med takknemlighet Endret 18. oktober 2007 av bureaucrator Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Ingen idé? Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg ville gjette pc-8500 versonen, siden den er kjappest fra før. Men jeg er ikke sikker. Jeg er ikke så god på ram, men for meg virker dette logisk. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Takk for svar. Jeg er bare ikke sikker på at 8500-brikker er nødvendig. Jeg vet at mange er begeistret for 6400-brikkene, men hvor mye skal man overklokke før det er bedre med 8500-brikker? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Tror disse brikkene vil yte omtrent likt ved overklokking, største forskjellen er prisen. Tipper de har samme chipper, og dermed teknisk sett er idetiske brikker, bare at det ene settet er høyere "fabrikkoverklokket" Endret 19. oktober 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Tror disse brikkene vil yte omtrent likt ved overklokking, største forskjellen er prisen. Tipper de har samme chipper, og dermed teknisk sett er idetiske brikker, bare at det ene settet er høyere "fabrikkoverklokket" Det er jo veldig interessant, i så fall. Jeg bør med andre ord kanskje nøye meg med 6400-brikkene? Så flott! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 6400brikker pleier å funke fett. Bare gi dem litt spenning. Kjøp gjerne en vifte du kan plassere i nærheten, brikkene blir litt varme.. oxo får man kjølt ned chipset. det blir litt varmt med p35. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå