Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig EKSTREMT treig maskin!

Anbefalte innlegg

Slo på maskina mi i morges, og den funka helt vanlig da. La den i sekken og gikk til skolen. Når jeg da slo den på gikk alt saktere enn det ville gjort med en 200mhz P2. Nå skriver jeg, og 20 sekunder etter så kommer skrifta.

Det veldig rare er at maskina kun er treig når strømmen står i, mens når den kjører på batteri så går alt vanlig.

Noen som har et godt forslag til tiltak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slo på maskina mi i morges, og den funka helt vanlig da. La den i sekken og gikk til skolen. Når jeg da slo den på gikk alt saktere enn det ville gjort med en 200mhz P2. Nå skriver jeg, og 20 sekunder etter så kommer skrifta.

Det veldig rare er at maskina kun er treig når strømmen står i, mens når den kjører på batteri så går alt vanlig.

Noen som har et godt forslag til tiltak?

Tja,

Det her hadde jo sikkert vært lettere om jeg hadde visst hva slags PC du har?

Men saken høres jo veldig ut som om strømsparingsprofilene dine har blitt rota til. De forskjellige produsentene har forskjellige egne programmer for å styre strøm, lysstyrke på skjerm, CPU hastighet, etc. I tillegg er det windows egne power options....

Rot litt rund der så finner du antagelig noe innstilt på "maksimal strømsparing" skrudd på når PC er tilkoblet strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...