Gå til innhold

Photoshop cs 2 hjelp. Manipulere ansikter

Anbefalte innlegg

Hei, da er jeg og mine tåpelige poster tilbake etter lang pause... Nok om det.

Spørsmålet er: Jeg sitter og manipulerer bilder av venner fra facebook. Til dette bruker jeg photoshop CS2. Til nå har det kun vært kutt, blodspruter, skjegg osv. Det begynner å bli litt kjedelig. Er det noen som kan hjlpe meg med Tips, råd osv? En guide til hvordan man for eksempel drar ut, forstørrer eller blåser opp et ansikt f.eks? Eller endrer hår på en person(Gjøre en gutt med brunt hår til en langhåret blondine) Osv. Jeg annser meg selv som en slags nybegynner på cs2.

Hjelp mottas med takk! :)

Link til et bilde jeg gjerne vil "tulle"litt med http://i23.tinypic.com/30v165t.jpg

Vil helst at det skal se så ekte ut som mulig, men fortsatt slik at man ler seg skakk av det! Legg gjerne ut "din versjon" av bildet! Men helst tips altså! TAKK!

Endret av Maggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk bilder med høyere oppløsning, det er mye enklere å jobbe med. Ellers kan du jobbe mye med layers, trene på å lage naturlige overganger slik at ting ser ekte ut. Let etter strukturer du kan bruke i bildene, f. eks rust, treverk, flammer og slikt.. det kan bli stilig om det puttes inn på rett plass. Gjør små endringer av gangen, da er det enklere å angre.

Er mye enklere å lage tullebilder og stygge bilder enn pene :p

Lenke til kommentar
Bruk bilder med høyere oppløsning, det er mye enklere å jobbe med. Ellers kan du jobbe mye med layers, trene på å lage naturlige overganger slik at ting ser ekte ut. Let etter strukturer du kan bruke i bildene, f. eks rust, treverk, flammer og slikt.. det kan bli stilig om det puttes inn på rett plass. Gjør små endringer av gangen, da er det enklere å angre.

Er mye enklere å lage tullebilder og stygge bilder enn pene :p

Det har du rett i! Jeg er heldigvis ikke ute etter å skape en ny modell... Snarere tvert om!:p

Men takk for svar!:)

Lenke til kommentar

Joda, gøy å leke med bilder men har du tenkt å offentligjøre dem?

Har du tillatelse fra fotograf til å bruke bildene og til publisere dem av de som er avfotografert?

Jeg er litt mer opptatt av slike ting jeg da enn å nødvendigvis harselere og henge ut folk enten det er i spøk eller alvor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Joda, gøy å leke med bilder men har du tenkt å offentligjøre dem?

Har du tillatelse fra fotograf til å bruke bildene og til publisere dem av de som er avfotografert?

Jeg er litt mer opptatt av slike ting jeg da enn å nødvendigvis harselere og henge ut folk enten det er i spøk eller alvor.

Slapp av, det er ikke snakk om harselering. Det er klassekammerater av meg. Og jeg skal ikke henge dem ut. De bildene jeg har laget tidligere har fått god kritikk. Det er ikke menignen å gjøre dem stygge, men å få bildene til å se morsomme ut. Jeg laget nylig et bilde av en venninne med bart og altfr store solbriller. Og hun bare lo. Det er ikke mitt mål å henge uten noen, det holder jeg meg for god til.

Hold fingrene i trynet og gjør så de "smelter" inn i trynet eller no ? :p

Ehh.. Det skjønte jeg ikke mye av :S

Lenke til kommentar

På filtermenyen finner du jo f.eks. Liquify. Med den den du gjøre gjøre mye rart og artig. Eller Ctrl + t (free transform), men da på et duplikat, ikke på på "låst" background. Du vil da kunne dra og vri på bildene til det ugjenkjennelige og du får også opp en "warpmeny" oppe til venstre.

Lenke til kommentar
På filtermenyen finner du jo f.eks. Liquify. Med den den du gjøre gjøre mye rart og artig. Eller Ctrl + t (free transform), men da på et duplikat, ikke på på "låst" background. Du vil da kunne dra og vri på bildene til det ugjenkjennelige og du får også opp en "warpmeny" oppe til venstre.

Takk, takk! Det var noen sånne hint jeg lette etter! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk, takk! Det var noen sånne hint jeg lette etter! :thumbup:

Bare hyggelig :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...