Snatch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Trenger en god og stillegående kjøler, Silent twin holder ikke helt. Skal prøve med en Zalman i morgen men den tviler på klarer jobben. Nå bruker jeg en bråkete OC.dr kjøler og den holder heller ikke tempen under 50 grader C Tips? helst under 30 db Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Taisol sin Heatpipe-kjøler funker OK hos meg, har max lyd på 30dB A, har redusert min med en Fanmate til ca. 2450 O/min fra 3300. Fra ASUS PC Probe har eg nå 36 grader på CPU og 29 på MB har ca. 20 på rommet, i Bios er CPU temp. 10 grader høyere. Dette er på en uklokka XP2600/333 med Shims -"forsikring". Har "gjennomtrekk" i kassa bl.a. 2 stk 12dB Papst som får 7V. Med CPU Burn-In fra Sandra 2003 stoppet CPU-tempen på 42 grader. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Silent Twin holder helt fint hvis du ikke er opptatt av å ha kjempelave temperaturer. Bare husk på å ha bra kjølepasta. Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Høres bra ut, 2600 gir 68.3W mens 2800 gir 74.3W så omjeg kjører den uten fanmate så burde det holde, er det mulig å bytte ut den vifta med en bedre? feks denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=TFD7025L12C eller er den implementert i kjøleren? Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Silent Twin holder helt fint hvis du ikke er opptatt av å ha kjempelave temperaturer. Bare husk på å ha bra kjølepasta. Silent Twin holder ikke mål, den ligger på 60C ved 100 fsb og det er med AS3 Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Zalman fiksa biffen, ligger på 46 med en case temp på 40 etter burn in (har det rimelig varmt her jeg sitter) rengner med jeg stiller ned litt på fanmaten, er ikke helt fornæyd med lydnivået http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/c.../cnps6000cu.jpg Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Silent Twin holder helt fint hvis du ikke er opptatt av å ha kjempelave temperaturer. Bare husk på å ha bra kjølepasta. Silent Twin holder ikke mål, den ligger på 60C ved 100 fsb og det er med AS3 Det var rart. Kanskje jeg har bedre kjøling generelt i toweret? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Zalman fiksa biffen, ligger på 46 med en case temp på 40 etter burn in (har det rimelig varmt her jeg sitter) rengner med jeg stiller ned litt på fanmaten, er ikke helt fornæyd med lydnivået http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/cnps6000cu/cnps6000cu.jpg hvis du får kjørt den på det laveste så er det omtrent helt stille, post gjerne hva for temp du får med den på stille ved full load.. Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 ved lavere rpm holdt ikke zalman så jeg handla meg en swiftech MCX462PLUS med denne viften TFDA8025M12C og med 3x rød laserleds som lyser ned på den ser det ganske stilig ut plages enda med for høy casetemp og det er til tross for 2x pci systemkjølere, og 4x 80mm støysvake kabinettvifter vurderer nesten å kutte i mitt dyrebare Lian LI for å få bedre gjennomstrømning er fornøyd med db hvertfall men det hjelper lite når maskinen kutter på 56C ved intensiv CS spilling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå