Gå til innhold

TEST: Netscape Navigator 9

Anbefalte innlegg

Ser ikke helt vitsen med å lage en Firefox-kopi hvor man gir utseende litt mindre knapper, litt flere innstillingsmuligheter og integrerer noen plugins. Firefox kan bli temmelig minimalistisk om man gidder å strippe bort ting man ikke bruker, og mange av de funksjonene Netscape lokker med finnes jo alt til Firefox i form av extentions/plugins.

Sant nok, men gjør jo ikke noe med et "nytt" alternativ, og tross alt var det jo også Netscape som startet Mozilla prosjektet :)

Netscape N 6 og 7 var basert på Mozilla, etter det har de vært basert på Mozilla Firefox.

Det finnes mange nettlesere som er basert på Firefox... eller mozillas gecko layout engine:

Flock, Netscape, Epiphany, Galeon, Kazehakase....

Mange av dissa har småe forskjeller... noen mindre krevende, litt forskjellige utseende, forskjellige plug-ins, etc.

Haha, tok den Acid2-testen med min tweaket FireFox 2.0.0.8, og den ble jo sånn som testen viste.

Så skulle jeg prøve med min tweaket Internet Explorer 7 da, tenkte dette var sikkert noe som IE klarer, som ikke FireFox klarer. Og er en grunn til at det finnes mange der ute som av en eller annen merkelig grunn sverger til treige, tungdrevne, fæle, stygge osv .. Internet Explorer :p

Men neida, ser jo hvert fall helt for jævlig ut med Internet Explorer 7! :p

Som om det var noen stor bombe :roll:

Gidder du å legge ut screenshot av de to :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netscape N 6 og 7 var basert på Mozilla, etter det har de vært basert på Mozilla Firefox.

Det finnes mange nettlesere som er basert på Firefox... eller mozillas gecko layout engine:

Du vet at Mozilla fikk koden sin fra Netscape?

Lenke til kommentar

Du vet at Mozilla fikk koden sin fra Netscape?

Som jeg skrev:

"og tross alt var det jo også Netscape som startet Mozilla prosjektet"

så ja, det er jeg fullt klar over.

Lenke til kommentar
hehe, Opera bestod testen med glans. Dønn likt som referansebildet. opera > all (og ikke bare pga testen nei)

Konqueror ser også ut til å klare å vise testen riktig også ;)

Det er flere som klarer å rendre den, men utifra screenshots jeg har sett fra IE har MS en laaaang vei å gå...

...men i både Opera og Konqueror, når jeg prøver å markere skriften og ansiktet, blir det markert forskjellig og kun små deler av ansiktet, noen deler av ansiktet blir også marker 100% så man ikke kan se bildet under, og ifølge det riktige bilde skal både hele ansiktet og skriften bli markert.

pluss at nesa blir blå i Opera og Konqueror om musa er over...

Og når jeg prøver å gjøre nettleserne smalere så får ansiktet hanekam.

Endret av Woolly
Lenke til kommentar
[sarkastisk]Nei, nå er jeg skikkelig skuffa og må bytte nett-leser. Bildet på den sida ble ikke korrekt renderet!![/sarkastisk]

?

Er jo ikke bare det bildet som blir ødelagt da. Er et helvete for oss webprogrammere å lage sider som er tilpasset explorer hele tiden, istedenfor bare å bruke standardene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...