abene Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Den gamle traveren Netscape Navigator er lansert i en helt ny versjon. Den ligner på Firefox, så er det da noen vits i å bytte? Les mer Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 NN9 = Firefox med noen ekstra plugins som er innebygd, mer trenger man ikke si.. Lenke til kommentar
trondjac Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvis den er nesten helt lik som Firefox, da skal jeg laste den ned. Er Egentlig Opera fan, men den Netscape N'en oppe i hjørnet av nettleseren fremskaffer nostalgi for meg! Et must Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ser ikke helt vitsen med å lage en Firefox-kopi hvor man gir utseende litt mindre knapper, litt flere innstillingsmuligheter og integrerer noen plugins. Firefox kan bli temmelig minimalistisk om man gidder å strippe bort ting man ikke bruker, og mange av de funksjonene Netscape lokker med finnes jo alt til Firefox i form av extentions/plugins. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Gamle netscape anser jeg som død og begravet. Det nye netscape er derimot en åpen kildekode-løsning som nærmest bare har skiftet navnet på Firefox og "personifisert" det til et eget skin. Netscape-navnet er nok mest bare for PR og har lite eller ingenting å gjøre med gamle Netscape. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hmm, rendrer ikke Fx Acid2-testen riktig ennå? Det er da veldig lenge siden de lovte det. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hmm, rendrer ikke Fx Acid2-testen riktig ennå? Det er da veldig lenge siden de lovte det. Skjer nok ikke før Firefox 3 som bruker siste versjon av Gecko rendringsmotoren. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Firefox-kopi eller ikke, moro at Netscape er en brukendes nettleser igjen Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Haha, tok den Acid2-testen med min tweaket FireFox 2.0.0.8, og den ble jo sånn som testen viste. Så skulle jeg prøve med min tweaket Internet Explorer 7 da, tenkte dette var sikkert noe som IE klarer, som ikke FireFox klarer. Og er en grunn til at det finnes mange der ute som av en eller annen merkelig grunn sverger til treige, tungdrevne, fæle, stygge osv .. Internet Explorer Men neida, ser jo hvert fall helt for jævlig ut med Internet Explorer 7! Som om det var noen stor bombe Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Acid2-testen ser helt perfekt ut i Opera 9.24 Lenke til kommentar
wahwahwah Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kanskje ingen som gidder å nevne det; men: "Vi prøvde dette en annen gang i forbindelse med installasjon av utvidelser, og da ble alle fanene gjenopprettet. Det virker dermed som fanene kun gjenopprettes i forbindelse med installasjon av utvidelser, men ikke ellers." Grunnen må vel være at dere ikke har valgt i Main: When navigator starts: "Show my windows and tabs from last time". Identisk med Firefox såvidt jeg vet Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Utsagnet om at weatherbug ikke fungerer i norge er bare tull. Sitter her med været for Værnes øverst i leseren. Derimot er det ikke mulig å få opp satelittbilder over norge men selve værtjenesten fungerer prikkfritt. Lenke til kommentar
wahwahwah Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 En ting jeg faktisk savner i netscape er at der ikke er "kryss" i høgre siden på hvert tab før man faktisk har den "tabben" valgt. da må man høgreklikke for å lukke den direkte uten å gå innpå den... liten detalj med tanke på skrytet av bedre grensesnitt enn firefox Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Det er bare en liten innstilling i nettleseren så har du den slik. Den er ganske enkelt ikke satt slik default. Endret 19. oktober 2007 av perpyro Lenke til kommentar
abene Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Utsagnet om at weatherbug ikke fungerer i norge er bare tull.Sitter her med været for Værnes øverst i leseren. Derimot er det ikke mulig å få opp satelittbilder over norge men selve værtjenesten fungerer prikkfritt. Du har helt rett. Artikkelen er nå oppdatert. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Smooth Opera renderer acid2 testen helt fint Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Presto er visst best render (hvis vi ser bort fra kommende Gecko 1.9). Liker uansett firefox best. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Presto er visst best render (hvis vi ser bort fra kommende Gecko 1.9). Da følger jeg opp med: Når kommer Gecko 1.9? Og når kan vi forvente en ny versjon av Firefox og/eller Navigator som benytter v1.9? Endret 19. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 http://wiki.mozilla.org/Gecko_1.9_Roadmap Først alpha kom i desember 2006, andre alpha kom 8.feb 2007, arbeidet på den begynte en gang i 2005 og planlagt release er med Firefox3 (som er først kvartal 2008?) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Netscape basert på Firefox? Blir vel å ta det litt feil vei. Netscape Navigator -> Mozilla -> Firefox -> Netscape Navigator. Sirkelen er sluttet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå