Xaserr Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Heisann! Skal kjøpe meg ny skjerm til pc nå, budsjette ligger på rundt 5,5k. Og det jeg er ute etter er en skjerm som ''ruver'' litt. Som er svær. Og i den forbindelse lurer jeg på, en tv skjerm med vga-hdmi-dvi inngang, vil den funke like bra som en regular pc skjerm? Isåfall, kan du anbefale noen? Er helt blank på dette Har sett på endel billige tv skjermer sånn som: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331212 Er dette noe? Hvordan funker det opp mot PC-en? Mvh Aassveen Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hva slags kildesignal har du? Hva annet enn tv skal du bruke den til? Skal du koble til pc? Btw, feilpostet; Rett sted Edit: Skal brukes som pc-skjerm ja.... Endret 18. oktober 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 hva mener du med kildesignal? Jeg mener og bruke den som en pc skjerm. Rett og slett, bare pc skjerm. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kilde signal er f.eks. bordantenne, kabel-tv, parabol eller digital kabeltv. Dette blir ikke relevant om du skal bruke det som pc-skjerm. Da er den heller ikke feilposta =) Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 hehe, okei Nei det hoved spm er, hvordan er ytelsen på en vga tv, opp mot en pc skjerm? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) VGA er ikke til å anbefale. Du bør kjøpe en skjerm med DVI. Skjermkortet må selvfølgelig ha DVI utgang ellers er det lite vits med DVI tv ^^ Det å bruke TV-som pc-skjerm vet jeg ikke helt hvordan blir når maks oppløsning blir så stor i forhold til skjermen. F.eks. den tv-en du linka til. 32" -> 1366x768 px. Selv har jeg en Samsung SyncMaster 245B, og denne er absolutt til å anbefale. En egen thread for den her. 24" -> 1920 x 1200 px Endret 18. oktober 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 VGA er ikke til å anbefale.Du bør kjøpe en skjerm med DVI. Skjermkortet må selvfølgelig ha DVI utgang ellers er det lite vits med DVI tv ^^ Det å bruke TV-som pc-skjerm vet jeg ikke helt hvordan blir når maks oppløsning blir så stor i forhold til skjermen. F.eks. den tv-en du linka til. 32" -> 1366x768 px. Selv har jeg en Samsung 24" (https://prisguiden.no/product.php?productId=75683), og denne er absolutt til å anbefale. En egen thread for den her. 24" -> 1920 x 1200 px Okei Jeg skjønner meg ikke på oppløsning og sånn, men tror jeg skjønner hva du mener. Men vil det ha noe og si? Det blir bare at ting blir store? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Ikke alt blir stort. Du får blandt annet mye større skrivebord osv. Men mulig bildet blir uklart på TV siden det blir strekt såpass mye Her er 100% scale screenshot fra min pc: Trykkbart Endret 18. oktober 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Xaserr Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Vist jeg kjøper feks denne http://www.bestbuy.no/product.asp?menu%5Fi...&abb%5Fid=0 Og kjøper en overgangs kabel fra hdmi til dvi, hvordan vil oppløsning og kvalitet bli da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå