Evleos Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Ah, ser at Wine ikke har en utgave til Ubuntu 7.10 as of yet Eller kanskje den er inkludert? Aha, så den ligger i package manageren Ikke dumt! Endret 19. oktober 2007 av lithium Lenke til kommentar
TommyBJ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd. mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst. Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd. mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst. Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp. Sjekk menyene i openSUSE ;-) Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd. mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst. Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp. Sjekk menyene i openSUSE ;-) Kommer denne Mac ripp-off funksjonen til Ubuntu også? Blir mer eller mindre tvunget over på Linux nå pga jobbing med GPGPU. Kan ikke si jeg er veldig motvillig selv om jeg synes både Vista og nyeste Mac OS X er veldig bra. Må imidlertid innrømme at Office 2007 + PDF og XPS lagringsfunksjonen er ganske uslåelig da.. Uansett gjør jeg herved mitt ved å la jobbmaskina stå å seede alle Ubuntu 7.10 torrents over helga. 100Mbit Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd. mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst. Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp. Sjekk menyene i openSUSE ;-) Noen linket denne lengre opp: Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har endelig bestemt meg for å prøve ubuntu 7.10.. Laster ned rar filen, pakker ut, brenner filene til cd og starter på nytt.. Gidder den å boote fra cden?? Neeeei! (fungerer fint å boote fra vista-cden). Har prøvd å laste ned ubuntu 2 ganger og brent det ut 2 ganger.. Ingen endring.. Så prøver jeg å kjøre "wubi-cdboot" filen fra linux cden. Et program kjører og ber meg om å reboote, da får jeg opp boot alternativ mellom linux og vista. velger linux, linux-logoen står på skjermen i ca 5 min, før maskinen gir fra seg et par raske "pip" og skjermen blir svart og ingenting skjer. Starter så opp windows og får beskjed om at ubuntu allerede var installert og om jeg vil fjerne det fra f: ? ...... Hva F..... Hvor vanskelig skal det være å installere et operativsystem.. Windows er jo edens hage i forhold til dette.. I tillegg at det krøller seg totalt, så får man jo heller ikke valgalternativ om hvor man vil installere det... Hadde veldig lyst til å prøve linux, spesiellt etter at ubuntu 7.10 kom. Men for meg ser det ut som M$ fortsatt er tingen. Det fungerer ihvertfall, selv om jeg er lei av det. Har e6600, gigabyte ga-965p-ds3, 8800 gts, 4 gig GeIL DDR2 PC6400 Ultra. Er vel rimelig kurante komponenter, så skjønner ikke hvorfor ubuntu ikke skulle fungere.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Har endelig bestemt meg for å prøve ubuntu 7.10.. Laster ned rar filen, pakker ut, brenner filene til cd og starter på nytt.. Gidder den å boote fra cden?? Neeeei!pleier å hjelpe å brenne med boot-sektor Det er ikke noen RAR-fil bare fordi du får opp WinRAR-ikonet. Det er en .ISO som du må åpne med brenne-programmet ditt så CDen/DVD-en blir identisk med "masteren"skjønner ikke hvorfor ubuntu ikke skulle fungere.. Problem Exists Between Keyboard And Chair dessverre Endret 19. oktober 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Tordenflesk: Jeg forsøker å holde meg *flire*. Jammen meg en "rar" fil dette. Endret 19. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 fantastisk, jeg bøyer meg i støvet... hadde dessverre ikke fått meg meg at den "nye" winrar og tok iso.. ooops. my bad... tenker ikke alltid like klart.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har ett spørsmål, funker LinuxMCE på Ubuntu også? eller bare på Kubuntu? Dere har også glemt og si at Kubuntu også har kommet med ny utgave 7.10, støtter KDE compiz? fins det andre alternativer? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 fantastisk, jeg bøyer meg i støvet... hadde dessverre ikke fått meg meg at den "nye" winrar og tok iso.. ooops. my bad... tenker ikke alltid like klart.. No probs, gi oss status etterpå da Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 kjorer fra ubuntu naa. hmmm ikke norsk tastatur ihvertfall, men fungerer fint forelopig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Du må velge norsk språk når du bruker live cd-en. Og velger du norskspråk når du bruker live cd-en og velger å installere Ubuntu vil alt bli på norsk i den ferdig installerte utgaven. NB: Det forutsetter at du er tilkoblet nettet med kablet nettverk da den vil hente en del norske språkpakker i fra nettet. Edit: Du må velge språket når du får opp installasjons menyen til live cd-en, det er det enkleste. Endret 19. oktober 2007 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 hjelp! dette skjer når jeg har valgt partisjon jeg vil installere på... hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Du må opprette en partisjon som du kaller for ''/''. Dvs. at ''/'' er root, dette tegnet skal da stå helt alene. Og så kan du lage en annen partisjon som du kaller for ''/home'', som da blir ditt hjemmeområde. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Du må lage en partisjon med ext3 filsystem, og velge mount point: / såvidt jeg har forstått... slik gjorde i hvertfall jeg det (du må også lage en partisjon av type swap, som må være minst 256 MB) Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) nå har jeg lagd en "swap" på 2 gig og en ext3 som bare heter / ... får satse på at det går.. Hva er egentlig forskjellen på disse partisjonene?? "swap", "ext3", "/", og "home" ?? Endret 19. oktober 2007 av breisladd Lenke til kommentar
breisladd Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 installerer nå.... genialt at man kan installere og bruke PC-en samtidig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå