Ashmantle Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 yay! Endelig liker Ubuntu nVidia 8800 skjermkortet mitt. Er det mulig å finne drivere til Soundblaster X-Fi til Ubuntu? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kom for en liten stund tilbake, men kun for 64-bit. Creative er idioter Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ack, får takke meg til onboard. Takk for svaret Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kunne tenkt meg å prøve (k)ubuntu (evt. xubuntu, frister med noe som er lagd for å kjøre fort og bruke lite ressurser ) da det virker som om maskinvare/driverstøtten for min maskin (Compal CL-56) er blitt ganske god nå. Det eneste som holder meg igjen er at jeg bruker noen programmer (MATLAB og Electronics Workbench) som det hverken finnes linux-versjoner av eller lignende/tilsvarende programmer utviklet for linux. Er det noen som har prøvd å bruke disse i ett emulatorprogram (f.eks. wine) og kan si noe om hvordan det funker? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Det eneste som holder meg igjen er at jeg bruker noen programmer (MATLAB og Electronics Workbench) som det hverken finnes linux-versjoner av eller lignende/tilsvarende programmer utviklet for linux. Matlab finnes for linux, du har også octave som er det samme som matlab, men litt bedre i mine øyne, pluss at det er gratis. eneste er at du mister det grafiske i matlab men det er jo bae overflødig i det programmet uansett Edit: Tenkte jeg kunne spessifisere at du kan tegne grafer med octave, du har bare ikke gui'en som i matlab Endret 19. oktober 2007 av Zyrex_ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) hvordan er støtten til VIA i Ubuntu? Jeg tenker først og fremst på itx kort med via cpu, men også på vanlige atx kort med via chipsett... Endret 19. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 I ubuntu 7.04 fikk jeg brukt restricted drivers til mitt ATI X1600 mobile kort, den fant også riktig oppløsning (1680x1050). Jeg la inn 7.10 igår og fikk ikke lagt inn ATI driveren (den brukte også feil oppløsning), den kranglet på noe fglrx greier. Jeg fikk heller ikke installert automatix på grunn av at den manglet tango-icon-theme. Jeg prøvde sudo apt-get install tango-icon-theme men det ville den ikke.... Jeg tror jeg skal prøve å legge inn 7.04 og oppgradere, kanskje det virker da? Francis Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Matlab finnes for linux, du har også octave som er det samme som matlab, men litt bedre i mine øyne, pluss at det er gratis. eneste er at du mister det grafiske i matlab men det er jo bae overflødig i det programmet uansett Edit: Tenkte jeg kunne spessifisere at du kan tegne grafer med octave, du har bare ikke gui'en som i matlab Var ikke klar over at Matlab fantes i linux-utgave, takker for info, dårlig research av meg med mindre octave kan tilby like avansert simulering av modeller som simulink-delen av matlab er det dessverre ikke aktuelt som alternativ. Ser at mathworks selger studentversjon av matlab for linux for $89, det er jo ikke så ille. Ser dessverre ikke ut som at EWB (Multisim) finnes for linux, ei heller Borland C++-builder (er klar over at det finnes flust av C++-kompilatorer og IDE'er for linux, men ettersom alle slike programmer har sine særegenheter og "quirks" vil jeg for enkelhets skyld bruke samme program som læreren i faget bruker...). Dette er ikke det mest kritiske, det er Matlab jeg MÅ ha... så da blir det nok å fyre opp xubuntu i bittorrent om kort tid Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 7.10 driveren til ATi ville ikke ikke inn på ubuntu 7.10 altså? Heheh Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 7.10 driveren til ATi ville ikke ikke inn på ubuntu 7.10 altså? Heheh hvis ATI driverne bare hadde samme versjonsnr i linux som i Windows i linux heter driveren fglrx 8.42.x Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 7.10 driveren til ATi ville ikke ikke inn på ubuntu 7.10 altså? Heheh hvis ATI driverne bare hadde samme versjonsnr i linux som i Windows i linux heter driveren fglrx 8.42.x Huffda Men var det ikke disse ATI driverne som skulle være mer Linux vennlige? Var det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Huffda Men var det ikke disse ATI driverne som skulle være mer Linux vennlige? Var det jeg tenkte på. Mer vennlige enn den ikke-eksisterende vennlighten i de gamle ja, men det betyr ikke at de er særlig bra. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg håpet nå at de hvertfall skulle gli lett inn i brukervennlige distroer som Ubuntu. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg håpet nå at de hvertfall skulle gli lett inn i brukervennlige distroer som Ubuntu. De er ikke inkludert i Ubuntu 7.10 så vidt jeg vet fordi de kom etter feature freeze'n... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Laget en liten video med demonstrasjon av ubuntu 7.10 http://www.megaupload.com/?d=DJOVXFNU - spiller fint av i vlc i alle fall Når det gjelder ytelse på den, så trekker screen recording VELDIG ned på hastighet. Alt er flytende med vanlig bruk. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Et linux-relatert spørsmål: Fungerer nettverksspill med wine? Spørsmålet er: Vil wine kunne koble seg til internet? F.eks Warcraft 3, Football Manager 07 o.l.? Lenke til kommentar
saxin Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jepp, det vil wine kunne gjøre. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jepp, det vil wine kunne gjøre. Wine greier spillene. Selve wine kobler seg ikke til internett... Men så lenge du har nett på ubuntu kan du fritt spille på nettet Lenke til kommentar
8086 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har for det meste brukt Azureus tidligere, men siden jeg liker uTorrent så godt på Win32, så bruker jeg også den på Ubuntu. Last ned utorrent.exe og skriv wine utorrent.exe Installasjonen starter og du får snarveier på skrivebordet og i startmenyen. Skjermdump vedlagt som viser hvordan det funker. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Prøver å boote med ubuntu 64 vers. men skjermen kobler fra og tastaturet blinker på num/scroll lock... hva er galt..?? Prøvde med den andre versjonen og det fungerte fint.. men vil jo gjerne bruke 64.. har: x800xt og amd athlon 64.. skal vel gå fint det..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå