Simen1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Prøvde den i går.Gikk greit å installere. Allt fungerte med en gang. Men jeg synes den var veldig uoversiktlig. Sikkert fordi jeg aldri har brukt linux før. Savner START menyen som man har i Windows. Hvis du drar startlinja ned fra toppen til bunnen av skjermen så blir det kanskje mer vant. Da kommer startmenyene nede til venstre som i Windows og klokka nede til høyre slik som i windows. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Usj, Ubuntu vil fortsatt ikke leke med maskina mi. Denne gangen skjønte den ikke hva S-ATA diskene mine var for noe(Failed To Set Xfer mode Err_mask=0x40), og musepekeren oppdaterte seg en gang hver 2. sekund. Kjører ganske standard oppsett, så skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere. Lenke til kommentar
9001 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vel vel. Min dom etter å ha kjørt 7.10 (fra tribe5 frem til nå) er at denne releasen er langt bedre enn de forrige. Ting fungerte overraskende bra ut-av-boksen på min relativt nye lappis (Acer 5920g). Bare synd at gnome fortsatt er like uferdig som før. Burde kunne forvente mere av et DE som har vært i utvikling i over 10 år. Uansett, thumbs up til Ubuntu utviklerne. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har kjørt 7.10rc'er siste 3 uker på ny-maskina og er veldig fornøyd. 64-bit og 4GB ram rocker bigtime. Kjører fint med dual-head med 24" + 20" og alt fungerer fin fint. OT: Må reinstallere snart da, hdd problemer... ny disk på vei Lenke til kommentar
razer Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fikk installert det ganske greit idag men har noen problemer med å installere div program som Automatix2 og Beryl. Får feilmeldinger på noen avhengige pakker som ikke kan installeres, noen flere som har problemer med dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hadde ingen problemer med installering av Automatix i denne versjonen. Alle pakker som ligger i Automatix installerte seg uten problemer. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fikk installert det ganske greit idag men har noen problemer med å installere div program som Automatix2 og Beryl. Får feilmeldinger på noen avhengige pakker som ikke kan installeres, noen flere som har problemer med dette? Hva skal du med Beryl når du har Compiz Fusion? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ubuntu Gusty Gibbons Makes Automatix Obsolete Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Usj, Ubuntu vil fortsatt ikke leke med maskina mi. Denne gangen skjønte den ikke hva S-ATA diskene mine var for noe(Failed To Set Xfer mode Err_mask=0x40), og musepekeren oppdaterte seg en gang hver 2. sekund. Kjører ganske standard oppsett, så skjønner ikke hvorfor det ikke skal fungere. Hadde samme problem på alle andre utgaver enn 7.10. Den sto i 10-15 minutter og skrev ut Failed to set Xfer mode. Da prøvde jeg å sette irqpoll som boot-option (f6 når den starter fra cden). Har du prøvd 7.10 alternate cden? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Liker nye Ubuntu ATI-kort? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hadde samme problem på alle andre utgaver enn 7.10. Den sto i 10-15 minutter og skrev ut Failed to set Xfer mode. Da prøvde jeg å sette irqpoll som boot-option (f6 når den starter fra cden).Har du prøvd 7.10 alternate cden? Har ikke kommet så langt. Er fortsatt i "forbannet-på-open-source"-modus The_Fire: Følger ikke med nyeste ATI-driver såvidt jeg vet. Endret 18. oktober 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Liker nye Ubuntu ATI-kort? Det har vel med driveren å gjøre, og ikke med Ubuntu. Driveren (fglrx) har vel blitt en del bedre, ja. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 De skulle oppdatert fglrx til den siste utgaven, den restricted versjonen som blir installert støtter ikke HD2900. Oppdaget dette da jeg prøvde å installere restricted driveren, ble svart skjerm av det. Så de som har nyere ATI kort anbefaler jeg å installere driveren manuellt (laste ned fra ati). Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vil det komme en ny "uoffisiell" pakke-dvd? Den som inneholder ting som ellers ville vært lisens sensetive. Dere som kan slikt vet sikkert hva jeg prøver å si Lenke til kommentar
dercaS Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kjapt spørsmål nå mens jeg sitter med LiveCD.. 35 GB skulle holde i massevis til / partisjonen ikkesant? Forøvrig 40 GB som jeg har satt som upartisjonert, og resten av 250 gb disken har jeg satt til /home. Greit nok? Er litt usikker angående plass som jeg bør ha til root. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det vil ikke komme en uoffisiell pakke-dvd, men det er bare å legge til multiverse i repositories, så får du alt det propetiære osv.. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ubuntu 7.10 bruker 3.1 gb her nå, mer eller mindre default install. Lenke til kommentar
dercaS Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ubuntu 7.10 bruker 3.1 gb her nå, mer eller mindre default install. Ok. Jeg lot den bare være på 35 GB. Greit nok å ha litt plass sikkert. Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vil det komme en ny "uoffisiell" pakke-dvd? Den som inneholder ting som ellers ville vært lisens sensetive. Dere som kan slikt vet sikkert hva jeg prøver å si Linux Mint er vel 90% Ubuntu, + litt ekstrating. Neste versjon som bygger på 7.10 kommer snart. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Så evig deilig Har seeda over 300GB på vanlig x86-versjonen nå, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå