mogi Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 prøver å lære meg java, og sliter litt med en oppgave... noen som kan hjelpe meg? Nedenfor er vist et rektangel med høyde 3 og bredde 7 der vi har brukt stjerner som fyll. ******* ******* ******* Du skal lage en klasse Rektangel som har følgende data, konstruktører og metoder: -Data, alle skal være private - høyde - antall tegn vertikalt - bredde - antall tegn horisontalt - fyll - et tegn (*) -To konstruktører - Rektangel() - oppretter rektangel med lengde og bredde lik 6 og fyll lik "*" - Rektangel(int le, int br, char fy) - der du kan gi verdier til datafeltene når du oppretter nye objekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5U1CsALJ Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har du produsert noe kode selv? Sagt på en annen måte, hva er det du ikke får til? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 //pseudo kode slik at du kan starte tegneMetode(height, width, fill) mens i < width legg til fill i strengen mens j < height skriv ut strengen Dette skulle gi deg litt drahjelp for å komme i gang... Lenke til kommentar
aC Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) fra nå av skal jeg kun gi hjelp i form av pseudo kode. Endret 19. oktober 2007 av aC Lenke til kommentar
mogi Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå