Gå til innhold

harddisk fra din gamle PC til en ny PC?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har bare et spørsmål, min fetter var villig til å kjøpe min pc for 10000kr her om dagen, tenkte at det var veldig fint og at jeg kunne kjøpe en ny og bedre pc for de pengene, men jeg har så mye viktige lagringer på min harddisk, så jeg bare lurte på.....kan jeg ta min gamle harddisk og putte den i en ny og fortsatt ha alle lagringer/ting jeg har på min gamle pc?

Hilsen Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja. Men du må installere operativsystemet på nytt.

Må han det om den gamle disken var OS disken hans også?

BTW: Tar du disken så må kanskje fetteren din ha en ny disk..

Joa selvfølgelig, men det ville vært ypperlig om jeg ikke måtte innstalere ALLE de greiene jeg har på min pc atmo:p

Hadde vært ennda bedre om jeg ikke trengte å innstalere opreativ systemet heller, hehe

Lenke til kommentar

Du må nok uansett installere OS på nytt, om det blir på din gamle disk eller en ny disk derimot er en annen sak. Ettersom du får en ny maskin med helt ny hardware så vil du nok måtte ta en reinstallav OS slik at OS'et installeres i henhold til den nye maskinvaren og at de rette driverne blir installert.

Du kan jo også bare kjøpe en ny maskin, koble til din gamle disk, hente ut dataen du vil ta vare på, så gi den til din fetter etterpå. Mange løsninger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...