Gå til innhold

Slik kræsjer du en Sony Ericsson-telefon

Anbefalte innlegg

Vet at barn synes det er morsomt å leke med magneter, gjerne i kombinasjon med billedrørs-tv-er.

viss du har transformator nært en tv (en meter) så kan du faktisk legge merke til at store deler av tven blir lilla xD

Det sjedde til meg når jeg brukte ett dataanlegg kobla til tven, tenkte ikke på at transformatoren lå like under....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dårlig skjermet TV kanskje? Eller noe annet.

Selv har jeg en PC + en kraftig sub stående 10 cm unna TV-en, men ingen av disse gir utslag.

Hvilken tv har du da. Det er vel kun gode gamle crt tv-er som er utsatt for magnetisme, og jo større, og lyssterk skjerm dess verre utsatt. På36" crt skjermer så er faktisk jordmagnetismen i stand til å påvirke bildet. Derfor er slike apparat ofte utstyrt med en avmagnetiseringsfunksjon som aktiveres hver gang man slår på skjermen.

Lenke til kommentar

Det skal nevnes at da jeg testet M600i så "døde" den i magnetfeltet til en MR-maskin (1,5 tesla). Altså, jeg fikk heldigvis liv i den igjen, men jeg ble riktignok nervøs da den lekte fryseleken med meg.

Jeg gikk ut i fra at de fleste mobiltelefoner ville mislike et så sterkt magnetfelt, så jeg vet ikke om det gjelder andre telefoner. Er litt usikker på om jeg tør å ta med noen av mine egne mobiltelefoner og teste i morgen... :p

Lenke til kommentar

Mange bilholdere er jo magnetiske, så dette er i grunn et reelt problem. Nå er det kanskje ikke så mange som bruker magneter til bilholder, i og med at de ikke er sterke, men de som bruker dem, kan ikke ha SE da. Var slik jeg oppdaget det. Prøvde å sette mobiltelefonen på en magnetholder, og så begynte den å surre :p

Lenke til kommentar
Magnetfeltet er så pass kraftig at jeg kjenner mobiltelefonen som ligger i lommen rører på seg når man beveger seg inne i magnetfeltet.

Det hørtes ikke så veldig bra ut... hehe, men mobilen overlevde dette altså? Minne og alt? Hvor jobber man for å utsette seg for sånne magnetfelt?

Lenke til kommentar

Der jeg jobber har vi live mobilvegg, disse er festet med en alarm og en magnet slik at du kan løsne mobilen fra veggen og dra den mot deg. Jeg har sett flere mobiler oppføre seg rart pga denne magneten som holder den fast på veggen. Nok 7373 f.eks. Her vil ikke skjermen snu seg rundt når du vipper skjermen opp. På andre nokia telefoner har skjermen bare snudd seg opp ned. Eneste Sony Ericsson jeg har merket noe på var w300i. Denne ville ikke vise vilde på skjermen når alarmen var festet for langt opp på bakdekselet.

Lenke til kommentar
Det gjør vondt å se fult funksjonsfriske mobiler bli ødelagt på denne måten! Jeg trenger en ny mobil, kan dere ikke sende en mobil til meg istedet for å ødelegge de på den måten?

Jeg kan sende dere min T230 som dere kan herpe og ødelegge så mye dere vil! :p

Ingen av telefonene er ødelagte. Men send gjerne den gamle telefonen din, så skal den få samme behandling som et visst minnekort;)

Jeg skal tenke på det når jeg får skaffa meg en ny mobil :yes:

Lenke til kommentar
Hvilken tv har du da. Det er vel kun gode gamle crt tv-er som er utsatt for magnetisme, og jo større, og lyssterk skjerm dess verre utsatt. På36" crt skjermer så er faktisk jordmagnetismen i stand til å påvirke bildet. Derfor er slike apparat ofte utstyrt med en avmagnetiseringsfunksjon som aktiveres hver gang man slår på skjermen.

Er en gammel CRT TV ja. En Thomson 32 tommer.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...