Gå til innhold

TI 4800 - Litt forvirret

rottert

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny maskin og vurderer å kjøpe et skjermkort til sånn ca 2000 kr. Skal selvsagt være et GF4Ti kort. Ser komplett data har begynt å selge blandt annet asus og gainward TI4800se. Trudde d var hakket bedre enn TI4600. men er det det? så på spesifikkasjonen der jeg fikk inntrykk at det var bygd på TI4200?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, som spindle skriver Ti 4800SE er Ti 4400 m/8X AGP støtte og Ti 4800 er Ti 4600 m/8X AGP støtte, så du får heller tro hva du vil.

ER du dum eller!

Produktbeskrivelse Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/750-8X XP Golden Sample - skjermkort - GF4 Ti 4200 - 128 MB

Rett fra kompletts produktbeskrivelse fra dette kortet her:

Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR

AGP, "Ultra/750-8X XP Golden S", Retail

Du kan TRO hva du vil, jeg går etter harde fakta! Så sleng noen linker på bordet så kan jeg tro deg! Tomme rykter kommer du ikke langt med her i livet!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Ser man det! Gutten som beviser sin sak! Jeg har ikke tvilt på at det er sant det du sier, men du må jo nesten innrømme at produktbeskrivelsen hos komplett sier annet enn det du sier! Men for all del, det må jo nesten være feil! Eller rettere sagt det må jo være rip-off fra Gainward!

nVidia sier jo til og med det samme som du sier! Og da det jo stemme! Eller de sier jo ikke det rett ut, men TI4800 har samme spec som TI4600 og TI4800SE har samme som TI4400, så det stemmer nok uten å tvile på det!

Takker for seriøst svar da! (du gav meg linker som beviste hva du sa), ikke dårlig!

Jeg gav deg for så vidt linker som beviste det jeg sa og! Faktisk helt fra begynnelsen også!

No hard feelings!?! :p

Lenke til kommentar

Jeg gav deg for så vidt linker som beviste det jeg sa og! Faktisk helt fra begynnelsen også!

En link. Fra Komplett. :roll:

No hard feelings!?!  :p

Den :p-en torpedoerer seriøsiteten, men selvfølgelig - ingen harde/vonde følelser.

Lenke til kommentar
Blir nesten irritert. Tenke først å gå for et asus eller gainward TI4600. Kan ikke finne det noen plass lenger. Ti4800SE er bare en "ulv i fåreklær" spør du meg. Noen med forslag til skjermkort i 2000klassen?

Kan du unne deg 200 mer så får du dette snadderkortet her!

Sapphire Radeon 9700 Atlantis

Det bør gjøre jobben! Skal vel kunne moddes til Radeon 9700Pro også, med lodding, eller drivere!

Da har du det beste kortet pr. idag! Faktisk i lang tid fremover også! Radeon 9700Pro gruser jo GeForce FX i endel tester (med alfa driver til FX, kan jo forandre seg)

Det er verd de pengene, glemm GeForce

Lenke til kommentar

En link. Fra Komplett. :roll:

No hard feelings!?!  :p

Den :p-en torpedoerer seriøsiteten, men selvfølgelig - ingen harde/vonde følelser.

Sorry, fant ikke et bedre tryne til å passe!

Og den ene linken var vel det jeg basserte innlegget på! Så da kan vi gå ut fra at Gainward missbruker TI4800SE navnet! Ettersom de liksom skal bruke TI4200 brikken

Vel vel!

Kjøp heller Radeon 9700 en 9500, ikke så mye i frisforskjell, det er jo i 2000 kroners klassen!

Lenke til kommentar

Trudde det aldri skulle skje... men nå vurderer jeg virkelig å svikte nvidia og gå for Sapphire Radeon 9700 Atlantis. Gidde opp ATI for mange år siden, men begynner å få litt trua igjen nå. Er det noe ulemper med dette kortet i forhold til et nvidiakort i samme prisklasse? Hva med støy i forhold f.eks?

Lenke til kommentar

Ulemper, næh.. finnes ikke noen ulemper med ATI. Tror nVidia mister taket nå! ATI har gått forbi nVidia og det kommer de til å holde! R350 kommer til å danke ut GeForce FX så det holder! Selv om det er 100MHz treigere på GPU og 200MHz treigere på RAM (etter planen), og det er bare en ny revisjon av Radeon 9700Pro! Stakkars nVidia!

Gå for Radeon 9700, det holder mål!

Jeg har GeForce4 og er for så vidt fornøyd med det inntill videre, men skulle jeg hatt nytt kort nå, ville nok valget falt på ATI!

Bare sjekk topplist på futurmark ATI's kort ligger over alle GeForcene! Det er også bare å sjekke 3DMark rekordene, alle er satt med Radeon 9700Pro, uten unntak!

Lenke til kommentar
Eh. FX er faktisk raskere enn 9700Pro. FYI.

Har jeg sagt noe annet??

Jeg sa at R350 kommer til å danke ut FX, og jeg sa vel tidligere at Radeon 9700Pro er raskere enn FX i endel tester! Du kan da ikke begynne å nekte på det også! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...