Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte en trådløs router (SMCWBR14-N2) for en stund tilbake som skal brukes for to leiligheter ved siden av hverandre (murblokk). Men helt siden jeg skrudde på den trådløse routeren har jeg slitt med stabiliteten. Klarer å koble meg til og alt fungerer flott en liten stund men så forsvinner koblingen med nettverket (etter noen få minutter), og jeg må enten trykke "repair" eller vente en stund til jeg får koble meg til igjen. Har ikke forandret noe i oppsettet utenom å kjøre wireless connection wizzard

Kjører følgende oppsett: vegguttak -> Speedtouch 546i V6 -> SMCWBR14-N2 -> trådløst ut til maskinene

Har følgdene maskiner: stasjonær (med SMC Wireless nettverkskort 3-4 år gammelt av g typen tror jeg. Og ekstern antenne) og en bærbar med innebygd nettverkskort.

Virker som om ikke signalstyrken er noe problem for selv om vi sitter i leiligheten ved siden av får vi full styrke når vi er koblet til. Dessuten er problemet like ille selv om man sitter ved siden av routeren enn i leiligheten ved siden av.

PS Har dessuten oppdatert firmwaren til siste versjon per i dag)

Hadde vært flott med noen forslag til løsninger for jeg skjønner ingenting :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...