Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg vil i denne posten fortelle om mine dårlige erfaringer med Amentio. Det hele startet med at jeg skulle bestille endel hardware derfra, men etter mange dager hadde de fortsatt ikke sendt varene. Etter litt reasearch så fant jeg ut at de hadde de samme problemene som komplett mtp. leveranse. Jeg sendte da en mail for å avbestille varene siden de ikke hadde noe avbestillingssystem på sidene deres. Etter en lang tid fikk jeg beskjed tilbake (etter at jeg hadde bestillt varer fra en annen nettbutikk) at hovedkortet og cpuen allerede var sendt til plukking, og de kunne ikke avbestilles, og jeg måtte isåfall sende de tilbake med angreretten. Etter å ha fått varene så sender jeg mail at jeg vil sende tilbake varene. De svarer på mailen etter sju (!) dager. Og der ber de meg sende inn varene i en pakke merket med RMA-nummer (som de ikke har gitt meg) og med ett skjema som i teorien skal ligge ferdig utfyllt fra deres side i pakken når jeg får den, eller så skal den komme til meg på mail, men det har ikke skjedd. Jeg skriver dette i mailen som jeg sendte for ellve dager siden og har fortsatt ikke fått svar. Prøvde å ringe Amentio i stad, men kommer ikke igjennom på linjene deres. Prøvde så lenge at nå har kontantkortet mitt gått tomt på å høre på ventemusikken deres. Amentio, dette er for dårlig! Lenke til kommentar
ss1108 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hørtes ikke bra ut! Flere nettbutikker har dette problemet. De kan opplyse kundene om at de ikke har varene på lager, at det vil ta tid. Isteden lar de oss vente, og det er vanskelig å få svar på telefonen, de har ikke noe avbestillingssystem osv. Jeg har alltid ringt på forhånd og fått bekreftet at de har varene inne før jeg bestiller. Da har det gått greit. Første gangen visste jeg ikke dette og da tok det vinter og vår før varene kom. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Og ironisk nok er disse butikkene de aller billigste i prisguiden, nettopp fordi de har kuttet ned på systemer og ansatte for å ikke trenge den marginen andre butikker trenger for å tjene penger... Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg ser at veldig mange av dere bruker mail. Jeg er en av de gammeldagse som foretrekker telefon, og der kommer jeg som regel rett igjennom til Amentio og får snakket med dem. Har du prøvd å ringe og prate med dem? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Prøvde å ringe Amentio i stad, men kommer ikke igjennom på linjene deres. Prøvde så lenge at nå har kontantkortet mitt gått tomt på å høre på ventemusikken deres. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Merkelig, jeg har aldri ikke kommet gjennom på telefon til Amentio. Ikke har jeg noen dårlige erfaringer med dem heller, snarere tvert imot. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hum, prøver å ringe dem nå. Så langt har jeg tilbrakt 27 minutter i telefonkø. kanskje jeg bare har vært heldig tidligere? Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Amentio har da avbestillingssystem på nettsidene... Jeg har brukt det... Jeg skal ringe dem senere i dag faktisk.. Skal si fra hur det fyker av seg. Lenke til kommentar
Str1fe Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 du må bare ringe tidlig om morgenen, når ingen andre gjør det Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tenkte det samme.. Noen som vet når de åpner? Lenke til kommentar
Dimind Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hadde nettopp en hyggelig erfaring med Amentio. På grunn av at jeg reiser mye i jobben, forfaller ofte regninger før jeg kommer hjem og får betalt de. Så også med den fra Amentio. Men betalte regningen etter en uke på overtid. Så etter en stund kom en purring. Helt greit det også. Så jeg ringer Amentio for å sjekke at min betaling er registrert og at jeg bare kan kaste purringen. Han jeg snakker med, forøvrig veldig hyggelig, finner ikke helt ut av det. Han ber om mitt tlfnr så han kan ringe tilbake. Og etter kun 5-6 minutter, ringer han tilbake og alt er OK. Så her var det bare positivt fra Amentio sin side. Men dette var jo kun selve kundeservice til Amentio, har ikke prøvd å sende noe i retur eller avbestilt noe. Men de skal ha skryt for fin og høflig behandling i telfonen, noe som ikke dessverre er en selvfølge lenger. Endret 23. oktober 2007 av Dimind Lenke til kommentar
foffle Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Joda. Da har jeg snakke med Amentio. Saken gjaldt noen rambrikker (Geil pc6400 2gb, kr 393 i bestillingsøyeblikk) som plutselig ikke var på lager lengre. Jeg forklarte at jeg MÅ ha ram med en gang, og foreslo Geil pc5300 istedet. Neida. Tomt for den og. Så jeg foreslo Corsair Value pc5300 til kr 437kr. Det var ok, og han skulle få dem ut i dag. Det er jo litt rot med oppdatering av lagerbeholdning, ingen tvil om det. Men fyren ordnet opp, og jeg fikk det nesten som jeg ville. Når det gjelder saken som denne tråden egentlig omhandler, så er det beklagelig. Men: Du kan kansellere ordrer på nettsidene, under min konto/ordre, og det fungerer etter min erfaring. Når det er sagt er det uten tvil treig kundebehandling over mail, det har jeg selv erfart. Over telefon gikk det helt fint for meg, men om man ringer senere på dagen kan det nok være for lang tid å vente. Så min konklusjon er: Amentio MÅ ringes tidlig på morran for å få hjelp innen rimelig tid. Det er for dårlig av Amentio og jeg synes kritikken fra Det Dvergiske Kaffebord er helt på sin plass. Bortsett fra at det faktisk går an å avbestille på nettsidene Lenke til kommentar
enrg Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Min erfaring med Amentio var grei (bortsett fra flere pakker fra ulike leverandører, det er egentlig ikke noe problem i min bok), helt til jeg skulle returnere noen DOA varer. Jeg ringer først, uten å komme gjennom. Jeg sender så en mail. Får ikke noe svar på 2 arbeidsdager, så jeg ringer igjen og blir bedt om å lage en retur via websidene deres. My bad, jeg kunne sikkert funnet ut av dette selv om jeg hadde sett litt nøyere på sidene deres. Lager en retursak via web, og venter på RMA nummer. Hører ikke noe på 5 arbeidsdager. Jeg ringer så for å purre, og blir møtt med en "jeg sendte deg RMA nummer i går, har du ikke fått det?". Og nei, det hadde jeg ikke fått. Enten fordi de aldri hadde sendt det, eller fordi de plutselig fikk det travelt da jeg purret. Fikk et RMA nummer, og en adresse i Oslo jeg skulle sende det til (ikke Amentio). Jeg sender det påfølgende dag. Jeg sporer pakka via posten.no, og ser at den kommer fram til Oslo 2 dager senere. Men det tar ytterligere 5 dager før pakka blir kvittert ut. Etter 2 dager ringer jeg for å høre om status. Amentio sier de skal sjekke, og ringe meg opp. Hvilket de aldri gjør. Ringer de 2 ganger til de neste 4 dagene, og hører det samme. De skal sjekke, og ringe meg opp. Hvilket de fremdeles aldri gjør. Jeg blir mektig lei, og ringer enda en gang, og ber de sjekke med meg på tråden. Da kommer det plutselig fram at de jeg sendte pakka til, påstår de aldri har fått den. Merkelig. Jeg gir Amentio pakkenummeret, og de finner fort ut at distributøren roter/juger, og lover å sende meg nye varer samme dag. Dagen etter får jeg en mail av distributøren, som lurer på om jeg har pakkenummeret. Sender dem det, og legger saklig til at det er en skam at jeg skal lide for at de roter. Får bare svada tilbake, ikke noe unnskyldning eller noe. Etter ytterligere 4 dager får jeg varene, nesten 4 uker har returen tatt. Det er nok ikke bare Amentios skyld, men det er nok til at jeg styrer langt unna Amentio i framtida Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg vil bare si at jeg har kjøpt PC hos Amentio, men valgte å bestille i flere omganger. Fredag kveld, bestiller kabinett. Mandag morgen kl 10:00 kom kabinettet til byen her jeg bor, og kl 12:00 hadde posten vært på døra hjemme hos meg for å prøve og levere varen. Jeg var ikke hjemme, men plukket den opp på posten på vei hjem fra jobb. Det hele kostet meg 125,- i frakt. Bestilte nå for 5 min siden resten av maskinen (minus PSU, som ble bestilt på torsdag forrige uke hos en annen webshop). PSUen er forresten ikke kommet enda, enda den var på lager den også (fra den andre butikken jeg kjøpte fra!). Prisene hos Amentio er gjevnt over veldig bra, og jeg syns support og leveringstid virker veldig greit i alle fall. Det er mer enn jeg kan si om f.eks. Komplett, som har gitt meg _mye_ bry opp gjennom årene. Men nestemann som svarer i tråden kan ha stikk motsatt opplevelse hos butikkene. Det er alltid noen som har dårlige og gode erfaringer med alle butikker. Med x antall tusen ordre så er det umulig at alle blir fornøyd. Personlig har jeg dog bare hatt gode erfaringer med Amentio så langt. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Begynner å nærme seg en måned siden jeg bestilte min pc derfra.. Har bare fått halvparten av delene sålangt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå