-Tommy Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei. Har et lite prosjekt på skolen og trenger hjelp til å finne fakta om Brown V. Board of Education of Topeka. Nå har jeg ikke peiling på hva dette er, så vis dere kunne ha funnet info om dette så hadde jeg vært veldig takknemlig, spesielt vis det er på norsk. Lenke til kommentar
spirrevippen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Google er en fin ting... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Har brukt google jeg og, men synes mange av sidene der var så rotete at jeg ikke klarte å få med meg akkurat hva det handlet om. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Brown v. Board of Education of Topeka, 347 U.S. 483 (1954),[1] is a landmark decision of the United States Supreme Court, which overturned earlier rulings going back to Plessy v. Ferguson in 1896, by declaring that state laws which established separate public schools for black and white students denied black children equal educational opportunities. Handed down on May 17, 1954, the Warren Court's unanimous (9-0) decision stated, in no uncertain terms, that "separate educational facilities are inherently unequal." As a result, de jure racial segregation was ruled a violation of the Equal Protection Clause of the Fourteenth Amendment, this victory thereby paving the way for integration and the Civil Rights Movement. Wikipedia har svaret som vanlig Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ehm, noen som hadde giddet å oversatt det enkelt til norsk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Noen må da ha noe å si Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Angrer på at jeg svarte på tråden nå... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Ehm, hvorfor det? Syntes at et slikt innlegg er ganske unødvendig. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du har bumpa den relativt ofte og den popper opp i mine innlegg. Er også en grunn til at folk ikke svarer. Er ikke sååå avansert engelsk på siden. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har bumpet den for å få hjelp og så ofte har jeg ikke bumpet den, har bumpet etter 24 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå