agvg Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Vet om mange jeg som liker lyden av Diesel , dog kanskje ikke R4 men R6, V6 og V8, V10 og V12 kan da ha en nokså rå lyd. Dessuten lukter Diesel godt samt eksosen fra endel også er velduftende, og jeg er ikke alene om og mene dette Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Gjennom mine ører så høres alle diesel-biler ut som traktorer, men men. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Gjennom mine ører så høres alle diesel-biler ut som traktorer, men men. Du skal ikke vurdere å skylle ørene for eventuelt voks eller liknende som antakeligvis befinner seg der? Hvem kjøper bil for kun lydens skyld? De fleste kjøper vel heller den de liker og hva som er fornuftig. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 skal sies det at jeg ikke blir rar i buksa når jeg starter golfen en kald høst dag, diesel har ikke kul lyd spør du meg. men når jeg drar på derimot Diesel er for gjerrigknarker og gamlinger. gamlinger er vel drøyt, men gjerrigknarker det er jeg med på. men det er da bare posetivt, ta utgangspunkt i GigaFlow sin touran, er jo rett og slett et glimrende kjøp. billig i innkjøp, billig i forsikring, lavt forbruk. under halvlitern på mila trimmes MYE for 8K. det er et genialt kjøp Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Vet om mange jeg som liker lyden av Diesel , dog kanskje ikke R4 men R6, V6 og V8, V10 og V12 kan da ha en nokså rå lyd. Dessuten lukter Diesel godt samt eksosen fra endel også er velduftende, og jeg er ikke alene om og mene dette På en måte, er jeg glad for at ikke dere står bak utviklingen av nye parfymer Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Om du liker å kjøre fort uten at noen skal høre det eller merke det, så er diesel tingen. Bensin øker såpass i støy når man henter ut grisekjøringskreftene, at folk snur seg, glaner, peker og kanskje til og med ringer inn en melding til onkel. Lenke til kommentar
JoBBe Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Altså,de fleste motorer blir tungstarta med åra.Også bensinmotorer i alle varianter.Dette trenger jo ikke skyldes hvilket drivstoff den bruker.Min motor er litt tungstarta,men den har verken gått langt eller er diesel. Hvis du ikke gløder,da vil jo diesel virke dungstarta.Men "alle" vet jo man skal gløde med en diesel motor før man starter.Hvis ikke lærer de det i alle fall på en hard måte etterhvert Men jeg for min del kommer ikke til å kjøpe bil med diesel motor på lenge ennda,selv om jeg har en bensin turbomotor med maks dreiemoment fra 2500- 4000rpm. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg må nesten nevne igjen: min starter raskere når den er kald. Fyrer igang minst like raskt som bensin. Når den er varm derimot tenner den ikke like raskt. Det som er litt festlig er at vi er tre her inne som har 2,0tdi med litt justert effekt, og alle tre er helfrelste. Det er kanskje noe å tenke på for de som er så glade i bensin...... Men de vet nok ikke hvor grådig vi koser oss bak rattet hver dag. Som sagt før: your loss. Lydmessig skulle jeg gjerne hatt en bensin v6 eller v8. 4 sylindra bensin synes jeg ikke har spesielt pen lyd. Da faller ett av de få argumentene for bensin bort, for v6 og v8 i Golfen er ikke noe reelt alternativ. For meg overgår argumentene for diesel helt klart argumentene for bensin. Alt fra effekten der den trengs, til støynivå ved kjøring på motorvei, forbruk på drøye 0,4 på langkjøring. Og forbruk ved grisekjøring på 0,6-0,7. Og sist men ikke minst, motor og kupèvarmer med fjernkontroll som starter hvor som helst. I Porschen blir det selvfølgelig bensin, men i "vanlige" biler snakker vi diesel all the way Lenke til kommentar
rublings Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Så du mener at en 4 sylindret dieselmotor høres bedre ut en en 4 sylindret bensinmotor? Det smarteste valget er nok diesel. Men ikke alle kjøper bil med hodet. edit: Må bare nevne at de nye diesel-passatene som tøffer rundt i gatene her høres veldig ut som en traktor. Enorm likhet. Endret 11. november 2007 av rublings Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Så du mener at en 4 sylindret dieselmotor høres bedre ut en en 4 sylindret bensinmotor? Nei. Jeg synes ingen av dem høres spesielt bra ut. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Når jeg kjører pent.. eller vanlig i byen osv syns jeg det er kjekt med diesel. liker at man har mye kraft på en gang.. Men skal man kjøre fort, eller aksellerere mye, feks 0-100 så syns jeg det suger igjen.. Men det er fint å ha i 30- og 50-sona med mye start og stopp Nå kjører jeg småkjrøing med dieselbil på dagen (jobben) og morro på kvelden med bensinturbo De har hver sine gode og dårlige sider.. De har blitt nevnt før i tråden trur jeg.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) for dere som mener at dreiemoment ikke har noe og si på bilens ytelse og at man like greit kunne syklet: er et utdrag fra test av en test av Mitsubishi Lancer Evolution X på dinside.no At denne bilen er så grom er selvsagt mye takket være motoren. Det er en ny firesylindret turbomotor med 2-liters slagvolum og 280 hestekrefter ved 6.500 omdreininger. Det høres kanskje ikke så voldsomt ut, men motoren oppfattes som skikkelig frisk i frasparket. Bunndraget er heller ikke så ille siden maksimalt dreiemoment ligger på 3.500 omdreininger. Da har du råe 422 newtonmeter - noe som er 211 newtonmeter per liter slagvolum. Det er et forhold mellom slagvolum og dreiemoment som til og med overgår nye Porsche 911 GT2. Porschen har "bare" 189 newtonmeter per liter slagvolum. Med andre ord, her er det mye pepper for de som liker hardkjøring. Endret 13. november 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 I Porschen blir det selvfølgelig bensin, men i "vanlige" biler snakker vi diesel all the way Fiat jobber for tiden med små turbobensinmotorer, ikke for hårete Abarth-versjoner, men for dagligbiler. Fiat mener nemlig at turbodieselmotorer mindre enn 3 liter ikke blir rene nok for kommende EU-krav. Og Fiat er ingen hvem-som-helst innen motorteknologi, for det var Fiat som fant opp common-rail-diesel og som i samarbeid med Bosch videreutviklet common-rail til multijet-diesler (f.eks GMs Ecotec-diesler). Selv VAG, som lenge tviholdt på pumpedyse-diesler går nå over til common-rail-/multijet-diesler, utfasingen skal være ferdig i 2012. Så når Fiat sier at diesler egner seg dårlig for hverdagsbiler om få år, så har de peiling på hva de snakker om. De kommende turbobensinmotorer vil typisk ha 120 hester per liter. Om multijet: http://en.wikipedia.org/wiki/JTD Om VAGs utfasing av pumpediesler: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=29380 Om Fiats kommende hypereffektive bensinmotorer: http://www.raggus.net/bilforum/viewtopic.php?t=3122 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 De kommende turbobensinmotorer vil typisk ha 120 hester per liter. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 De kommende turbobensinmotorer vil typisk ha 120 hester per liter. Veit om mange biler som har laaaangt ovr 120hk per liter, men der er ikke miljøvennlige eller drivstoffvennlige Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 De kommende turbobensinmotorer vil typisk ha 120 hester per liter. Veit om mange biler som har laaaangt ovr 120hk per liter, men der er ikke miljøvennlige eller drivstoffvennlige Det var ikke et opprinnelig poeng fra SeaLion at 120 hester per liter var så veldig mye, så at du vet om biler som har "laaaaangt ovr 120hk per liter" er ikke så imponerende. Det vet til og med min mor. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 De kommende turbobensinmotorer vil typisk ha 120 hester per liter. Veit om mange biler som har laaaangt ovr 120hk per liter, men der er ikke miljøvennlige eller drivstoffvennlige Å få mange hester er enkelt med en stor turbo. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 De kommende turbobensinmotorer vil typisk ha 120 hester per liter. Veit om mange biler som har laaaangt ovr 120hk per liter, men der er ikke miljøvennlige eller drivstoffvennlige Å få mange hester er enkelt med en stor turbo. Forklar meg den oppskriften du Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Honda S2000 har 120hk per liter bensinmotor UTEN turbo....... Og det er en relativt gammel sportsbil. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 De kommende turbobensinmotorer vil typisk ha 120 hester per liter. Veit om mange biler som har laaaangt ovr 120hk per liter, men der er ikke miljøvennlige eller drivstoffvennlige Å få mange hester er enkelt med en stor turbo. Forklar meg den oppskriften du Mitsubishi Evo 2.0 liter motor + veldig stor turbo = 400hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå