Bjerknez Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har også kjørt fort, på bane ... Jeg synes uansett du kan spare deg for moralpreken i denne tråden. Start en ny tråd og diskuter slike ting, istede for å ødelegge en allrede turbulent tråd. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Driver dere og kjører om kapp på offentlig vei? For noen jævlig idioter! Levér førerkortet straks til nærmeste politikammer og våg ikke å nærmere dere førerplassen i noe motorkjøretøy igjen før dere har blitt voksne og ansvarlige. Hadde jeg jobbet i barnevernet og lest utredninger som den over hadde jeg tatt fra dere eventuelle barn. Hehe. Jeg synes ungene med potensen i høyrebeinet skulle vært dømt til å kjøre min tresylindrede Roomster 1,4 TDI i fem år. Den bringer frem myke verdier og oppfordrer ikke til idiotkjøring. Jeg har også kjørt fort, på bane ... Jeg synes uansett du kan spare deg for moralpreken i denne tråden. Er det moralpreken når noen kommenterer idiotiet i å bedrive kappkjøring på offentlig vei? Grow up! Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg går kanskje under "unge med potensen i høyrebenet". Har merket meg at jeg kjører styggere/hardere med biler som har relativt lite effekt. Uten at jeg helt vet hvorfor. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Driver dere og kjører om kapp på offentlig vei? For noen jævlig idioter! Levér førerkortet straks til nærmeste politikammer og våg ikke å nærmere dere førerplassen i noe motorkjøretøy igjen før dere har blitt voksne og ansvarlige. Hadde jeg jobbet i barnevernet og lest utredninger som den over hadde jeg tatt fra dere eventuelle barn. Hehe. Jeg synes ungene med potensen i høyrebeinet skulle vært dømt til å kjøre min tresylindrede Roomster 1,4 TDI i fem år. Den bringer frem myke verdier og oppfordrer ikke til idiotkjøring. Jeg har også kjørt fort, på bane ... Jeg synes uansett du kan spare deg for moralpreken i denne tråden. Er det moralpreken når noen kommenterer idiotiet i å bedrive kappkjøring på offentlig vei? Grow up! Ja... det er moralpreken... Jeg har kjørt en Golf 1.6 105HK'er i fem år før jeg fikk bilen jeg har nå. Man blir ikke akkurat en rolig sjafør av å kjøre late biler.. hehe. Så jeg tror nok dette har en motsatt virkning Uansett... det lukter skikkelig missundelse her... Endret 23. oktober 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg går kanskje under "unge med potensen i høyrebenet". Har merket meg at jeg kjører styggere/hardere med biler som har relativt lite effekt. Uten at jeg helt vet hvorfor. Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde en dieselpolo som leiebil, og den var så dau at jeg rett og slett ble så irritert på bilen at det resulterte i en mindre smidig kjørestil enn det jeg vanligvis har. Lenke til kommentar
Harry_Bosch Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg går kanskje under "unge med potensen i høyrebenet". Har merket meg at jeg kjører styggere/hardere med biler som har relativt lite effekt. Uten at jeg helt vet hvorfor. Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde en dieselpolo som leiebil, og den var så dau at jeg rett og slett ble så irritert på bilen at det resulterte i en mindre smidig kjørestil enn det jeg vanligvis har. Artig å lese at andre har det på samme måte som meg. Hadde en Fiesta 1.1 i noen år før jeg nå i sommer kjøpte en stor bil med stor motor. Da jeg kjørte Fiestaen, stod jeg omtrent på gassen og kjørte veldig aggresivt. Ingen skulle ta meg selv om jeg var liten nei! Mens med den store bilen så cruiser jeg mer og har en mer laid back stil. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Uansett... det lukter skikkelig missundelse her... Tro om igjen. Hadde du derimot hatt noe skikkelig festlig som en gammel hissig Porsche 911 (kjørt), en rå Alfa Romeo Montreal (kjørt), en Lotus Elise (ikke kjørt) eller aller best en Ariel Atom ( ) hadde jeg vært helt grønn av misunnelse. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Uansett... det lukter skikkelig missundelse her... Misunnelig på hva da? Varebilen din? Jeg har faktisk ikke lyst på dyr og fin bil så rart det enn kan høres ut. Jeg skal tross alt tøffe rundt på norske veier med moderate fartsgrenser, så jeg skjønner ikke vitsen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ok.. det hørtes bare slik ut Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 ser det er mage som er kritiske til hvor godt som et exempel min egen golf TDI går, den har 10nm mere i moment en en bmw M3. forskjellen er at jeg har 300kilo mindre og dra på. da er hk faktoren satt til side i den grad det lar seg gjøre. så fyller jeg golfen med 5 personer blir det samme vekt/moment ratio som en M3. det samme gjelder vel gigaflow sin bil sånn bare for og prøve og illustrere for dere som er så skeptisk og dette til en fin pris til 250000,- for 2 år gammel bil så hverken dyr bil eller dyr forsikring. og som nevnt mange ganger her, 0-100 kan man ikke se på da man fakisk må gire 2 ganger. men mellom akselerasjon, 80-140 i 5te må bare oppleves. hvis det er bart ute når jeg komme hjem til uken så skal jeg teste dette så kan noen som sitter på bensintall komme med noen tall så sammenligner vi. men vil forsiktig tippe at du må opp i 230hk++ på bensin Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 den dagen en sur golf diesel henger på en m3 skal jeg spise sokkene mine... Det er faktisk andre ting enn maks antall Nm en motor kan oppnå som er med i spillet. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 men vil forsiktig tippe at du må opp i 230hk++ på bensin Det der er så sinnsykt bullshit. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 den dagen en sur golf diesel henger på en m3 skal jeg spise sokkene mine... Det er faktisk andre ting enn maks antall Nm en motor kan oppnå som er med i spillet. Veldig sant. Jeg prøvde å forklare dette tidligere i tråden, men virker som det bare ble oversett. Fint at det i alle fall er *noen* her på forumet som forstår noe. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 den dagen en sur golf diesel henger på en m3 skal jeg spise sokkene mine... Det er faktisk andre ting enn maks antall Nm en motor kan oppnå som er med i spillet. Veldig sant. Jeg prøvde å forklare dette tidligere i tråden, men virker som det bare ble oversett. Fint at det i alle fall er *noen* her på forumet som forstår noe. Jepp passer fint inn sammen med de andre "saklige" argumentene som kattpisslukt på fingrene ect... Antar det var dette du prøvde å "forklare" En dieselmotor er som en bensiner uten turtall, verken mer eller mindre. Når folk sier at de vil ha dieselturbo pga. dreiemomentet på bruksturtall, så er det jo sprøtt at de ikke bruker pengene på en bensinerturbo istedet. En slik motor har ofte både bra moment på 1500-3000omd, pluss mye mye mer på høyere turtall. Som zanta sier, så har nok avgiftene mye å si. Siden en bensiner får dobbelt så høyt turtall, og derfor dobbelt så mange hk som en diesel med samme dreiemoment, koster den jo dobbelt så mye og. Jeg skal i alle fall aldri ha diesel... økonomi-motor. Helt grei i busser, båter og gravemaskiner, men ikke i bilen. Lenke til kommentar
trra Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 ser det er mage som er kritiske til hvor godt som et exempel min egen golf TDI går, den har 10nm mere i moment en en bmw M3. Og poeng ditt er? Jeg utvikler mye mer moment en TDIen enn det når jeg sykler, så ifølge din tankegang så knuser jeg både golfen og m3 på f.eks 80-140. Logisk ikke sant? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 men vil forsiktig tippe at du må opp i 230hk++ på bensin Det der er så sinnsykt bullshit. har du ok bil så kan vi godt sammenligne, tror greit jeg skulle holdt en bensin med 230 hk. og. hvis man virkelig klarer og påstå at moment ikke teller i hvor sprek en bil er så har man faktisk ikke prøvd forskjellige diesel biler, enkelt og greit. det med M3 var mest for og få en sammenligning på hvor mye moment det faktisk er i en ok diesel bil Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Samme moment kan man enkelt oppnå i en bensinturbo. Man kan til og med få til mye moment på lavt turtall, og ca samme effekt/momentkurve som en tdi Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 men vil forsiktig tippe at du må opp i 230hk++ på bensin Det der er så sinnsykt bullshit. har du ok bil så kan vi godt sammenligne, tror greit jeg skulle holdt en bensin med 230 hk. og. hvis man virkelig klarer og påstå at moment ikke teller i hvor sprek en bil er så har man faktisk ikke prøvd forskjellige diesel biler, enkelt og greit. det med M3 var mest for og få en sammenligning på hvor mye moment det faktisk er i en ok diesel bil Jeg tror en Audi A3 1.8T trimmet til 230hk ville rævkjørt golfen din. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har ved flere annledninger limt inn denne teksten som er hentet fra dinside.no: Sitat: Skyvet fra snaut 1.500 omdreininger er virkelig imponerende og gir seg ikke før nærmere 4.500 omdreininger - temmelig høyt for en diesel. Maksimal effekt finnes ved 4.200 omdreininger. Dette er en motor som liker å tynes på turtall samtidig som kreftene ved normale motorhastigheter er formidable. Mellomakselerasjonene er virkelig heftige; i uformell duell med en Opel Astra OPC på 240 hester ble diesel-Golfen slett ikke utklasset. 0-100 km/t går på 8,2 sekunder. Opel Astra OPC med hele 70 HK'er mer klarte altså ikke å utklasse en Golf TDI med 170HK'er når det gjelder mellomakselerasjoner. Dette er forøvrig den samme motoren som sitter i min bil. (som jo har litt mer hester.) Så til dere som kjører rundt i bensinbiler med rundt 240HK'er: Ikke ta seieren på forskudd Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 3l non turbo bensin vs 3l turbo diesel: Syntes det var ganske gjevnt jeg selv om diesel har x antall flere nm pga turbo. flying start er det å. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå