Zamot Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har lastet ned og installert Radeonator 2.0. Så lurer jeg på om noen har erfaring med å klokke dette kortet: Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR Har aldri vært borti overklokking før. Sitter ingen vifte på kortet. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg går frem, altså hva jeg bør stille inn?? Også hva slags innstillinger jeg bør ha for: NFS Hot Pursuit 2. Har også POV Ti4200se 64MB Noen som kan fortelle meg hvordan jeg går frem? (linker?) Har kun installert 41.09_win2kxp.exe, men det så ut som om det kun var drivere. Ligger det noe på CD-en kanskje? [email protected] Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg tror faktisk Radeon 9000 er låst mot overklokking. Men jeg mener å ha sett at det går an å låse det opp på et vis. Husker ikke hvor men... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Til POV kortet installerer du nyeste versjon av rivatuner. Til Radeon 9000 kortet vet jeg ikke, men du kan kanskje finne noe på www.rage3d.com Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Setter pris på litt mer hjelp folkens!!!! F.eks. hvilke innstillinger man bør sette, og hvor mye folk har klart å klokke, med standard kjøling. FLERE INNSPILL TAKK! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Selv har jeg POV Gf4Ti4200XP (128MB). Testen på HW sier at de kjører stabilt på 320 / 660, mens jeg tidvis opplever ustabilitet på disse settings når jeg kjører 3DMark2001SE. Klokker jeg derimot ned til 310/660 forsvinner problemene. Hovedkort: Asus P4G8X Deluxe, 1024 MB TwinMOS PC2700 CL2, P4 2,4 @ 2,7 (FSB150x4) Kjøling: Chieftec Big Tower PSU 360 W, 2x papst 80 mm, boxed på CPU og GPU Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 radeon er som sagt låst mot overklokking så der er det ikke mye og hente, POV kortet går iaffal sinnsykt høyt, se hw.no eller søk på :google: etter tester Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Selv har jeg POV Gf4Ti4200XP (128MB). Testen på HW sier at de kjører stabilt på 320 / 660, mens jeg tidvis opplever ustabilitet på disse settings når jeg kjører 3DMark2001SE. Klokker jeg derimot ned til 310/660 forsvinner problemene. Hovedkort: Asus P4G8X Deluxe, 1024 MB TwinMOS PC2700 CL2, P4 2,4 @ 2,7 (FSB150x4) Kjøling: Chieftec Big Tower PSU 360 W, 2x papst 80 mm, boxed på CPU og GPU maskina di har det mest sannsynlig for varmt, derfor den ikke vil opp på 320/660, men de 10mhzene på coren har ikke akkurat den gigantiske økningen i ytelsen uans =) Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 maskina di har det mest sannsynlig for varmt, derfor den ikke vil opp på 320/660, men de 10mhzene på coren har ikke akkurat den gigantiske økningen i ytelsen uans =) Ikke utenkelig at GPU blir for varm, synd det ikke finnes monitoreringsverktøy for dette. Eller finnes det? Temp på kabinettet (les: hovedkortet) overstiger ikke 35 grader, mens CPU_temp ved max load er 58-60 grader. Dette er målt etter 12 timer full load. Kabissviftene blåser luft inn over GPU+CPU, jeg aner ikke hvordan jeg skal få kjølt ned GPU ytterligere uten å evt. bore opp kab. og montere en vifte på siden (rett over GPU) Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Tempen i kabinettet ditt er for høy, skjær vekk småhull foran vifter ol, slik at viftene kan trekke luften fritt. Sett eventuellt på gitter. Jeg har fjernet alle hindringer til viftene og satt alle vifter (unntatt den i nede i front) til å trekke luft ut av kabinettet. Den i front har et filter, ved å gjøre det slik vil alle viftene som trekker luften ut hjelpe den i front til å ikke måtte jobbe så hardt samt at iom at det er en vifte som trekker luft inn der, vil ikke de andre viftene trekke luft inn fra andre steder (noe som resulterer i mye støv). Har et POV GF4 TI4200XP og kan klokke det ganske langt (se Signatur for resultater). Temp i kabinettet mitt er 2C over romtemp. Bruk Rivatuner til å overklokke skjermkortet, Low Level Hardware, ikke Driver OC. Fjern Vsync ol. Om du høyreklikker på en innstilling får du vite mer om den instillingen, der står det som oftest hva som lønner seg å aktivere/deaktivere for å oppnå høyest mulig ytelse. Lykke til Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 nøyaktig 40 minutter FØR du skrev dette innlegget hadde jeg et om samme tema: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=6...ghlight=#638315 Jeg har dog konkludert med at den vannbårne varmen i gulvene gjør ytterligere kjøling på kabinettet særs vanskelig med "konvensjonelle tiltak". Vannkjøling neste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå