Gå til innhold

Forsker erstatter supercomputer med PS3

Eldritch

Anbefalte innlegg

Men, vent litt! Det er jo ikke akkurat Sony som gjør dette. Hva folk rundt om i verden bruker Ps3 til får være opp til dem. At Sony velger å gi bort noen konsoller i forskningens navn får så være, tviler på at dette går ut over Ps3's kjerne virksomheter.

Ja det er sant, men jeg ser ikke helt relevansen dette har for et konsollforum, PS3 er en konsoll joda men om de bruker den til forskning hører vel det strengt tatt mer hjemme i en helt annen del av forumet enn her.

Godt at PLAYstation kan brukast til forskning såfall

ScienceStation. Playstation 3 tilpasset forskningsmarkedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, vent litt! Det er jo ikke akkurat Sony som gjør dette. Hva folk rundt om i verden bruker Ps3 til får være opp til dem. At Sony velger å gi bort noen konsoller i forskningens navn får så være, tviler på at dette går ut over Ps3's kjerne virksomheter.

Ja det er sant, men jeg ser ikke helt relevansen dette har for et konsollforum, PS3 er en konsoll joda men om de bruker den til forskning hører vel det strengt tatt mer hjemme i en helt annen del av forumet enn her.

Godt at PLAYstation kan brukast til forskning såfall

ScienceStation. Playstation 3 tilpasset forskningsmarkedet.

Nei, sant nok. Disse artiklene har egentlig ikke noen relevanse, bortsett fra at de bruker Ps3.

Uansett så var innlegget mitt ett svar på dette:

Må si meg enig der, syns dem burde fokusere på å gjøre mest ut av konsollen i forhold til SPILL først og fremst, er vel hovedsaklig derfor den heter PLAYstation...

Hvem er "dem"? Snakker du om SONY? De har da ikke noe med artikkelen å gjøre, de har heller ikke brukt ressurser på å spesial lage disse ps3'ene til forskerene.

Er "dem" forskerene? Synes du at de skal slutte å forske på det de holder på med, og heller lage spill til Ps3?

Lenke til kommentar
Aner ikke hvilken master du gikk, men det du forteller høres ut som hokus pokus for min del :yes:

Det var IKT (Informasjons- og kommunikasjonsteknologi)

Og ja jeg vil tru personen som først begynte å tulle med å ta en MasterGrad for å få "gratis" PS3 ikke mente det seriøst, Men care)

Jeg har den allerede, men det om doktorgraden var selvsagt bare en spøk :)

PS: Sorry for all off topic praten.

On topic: Blir spennende å se hvor langt de klarer å presse den mtp. på fysikk i spill samt AI etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...