Eldritch Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 http://www.gamespot.com/news/show_blog_ent...pic_id=25986660 Impressive. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Sony provided Khanna with the PS3s free of charge Kanskje jeg bør ta 1-2 år ekstra for å jobbe med en doktorgrad og få 8 PS3'er Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kanskje jeg bør ta 1-2 år ekstra for å jobbe med en doktorgrad og få 8 PS3'er http://www.youtube.com/watch?v=Enau4SKqeZY Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 So after tweaking his code this past summer so that it could take advantage of the Cell's unique architecture, Khanna set about petitioning Sony for some help in the form of free PS3s. høres merkelig ut... Som alle vet er LINUX på PS3 nesten ubrukelig pga ikke tilgang til hypervisor så ikke kom her og fortell meg at denne personen har magisk alene greid å få tilgang og så utnytte CELL kraft til max Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 So after tweaking his code this past summer so that it could take advantage of the Cell's unique architecture, Khanna set about petitioning Sony for some help in the form of free PS3s. høres merkelig ut... Som alle vet er LINUX på PS3 nesten ubrukelig pga ikke tilgang til hypervisor så ikke kom her og fortell meg at denne personen har magisk alene greid å få tilgang og så utnytte CELL kraft til max Det er gammel nytt at UIB har erstattet en stormaskin med 5 stk ps3'er.. IBM har også frigitt verktøy for utvikling Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Sony provided Khanna with the PS3s free of charge Kanskje jeg bør ta 1-2 år ekstra for å jobbe med en doktorgrad og få 8 PS3'er Vel, du bør i hvert fall beregne å bruke tre år. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Sony provided Khanna with the PS3s free of charge Kanskje jeg bør ta 1-2 år ekstra for å jobbe med en doktorgrad og få 8 PS3'er Vel, du bør i hvert fall beregne å bruke tre år. Og kan vel regne med at det studielånet + aleternativkosten > verdien av 8PS3er Endret 18. oktober 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Joda, fint at forskere kan bruke PS3 til noe, men for min del er jeg ikke noe imponert, kanskje fordi jeg er gamer og er mer interesert i hva PS3 kan gjøre med spill. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Joda, fint at forskere kan bruke PS3 til noe, men for min del er jeg ikke noe imponert, kanskje fordi jeg er gamer og er mer interesert i hva PS3 kan gjøre med spill. Må si meg enig der, syns dem burde fokusere på å gjøre mest ut av konsollen i forhold til SPILL først og fremst, er vel hovedsaklig derfor den heter PLAYstation... Men likevel, litt kul artikkel. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Joda, fint at forskere kan bruke PS3 til noe, men for min del er jeg ikke noe imponert, kanskje fordi jeg er gamer og er mer interesert i hva PS3 kan gjøre med spill. PS3 har allerede verdens beste spill: Talladega Nights. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 er ikke Talladega Nights en film?!? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Joda, fint at forskere kan bruke PS3 til noe, men for min del er jeg ikke noe imponert, kanskje fordi jeg er gamer og er mer interesert i hva PS3 kan gjøre med spill. Må si meg enig der, syns dem burde fokusere på å gjøre mest ut av konsollen i forhold til SPILL først og fremst, er vel hovedsaklig derfor den heter PLAYstation... Men likevel, litt kul artikkel. Enig her! Er idiotisk at Sony bruker deres software og hw folk til dette tullet! De burde konsentrere seg om firmware'en til ps3, psn, ps store og spill! Men, vent litt! Det er jo ikke akkurat Sony som gjør dette. Hva folk rundt om i verden bruker Ps3 til får være opp til dem. At Sony velger å gi bort noen konsoller i forskningens navn får så være, tviler på at dette går ut over Ps3's kjerne virksomheter. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Og kan vel regne med at det studielånet + aleternativkosten > verdien av 8PS3er Hvorfor det? Jeg tok Mastergrad (5 år) og endte opp uten studielån. Er lov å jobbe litt ved siden av studiene Vel, du bør i hvert fall beregne å bruke tre år. Jepp, 3 år eller 4 med noe undervisning (25%) er det vel? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 da kan du ikke bare jobbet LITT iallfall Eller du hadde en h**** godt betalt jobb Eller du bodde hjemme hos mor og far........ Eller tjente penger på si? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 er ikke Talladega Nights en film?!? Jo. Det er en gjennomgående spøk fra /v/-seksjonen på 4chan at siden PS3 har så få spill, så kan den ikke brukes til annet enn å se Talladega Nights på :!: Lenke til kommentar
trydis Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 da kan du ikke bare jobbet LITT iallfall Eller du hadde en h**** godt betalt jobb Eller du bodde hjemme hos mor og far........ Eller tjente penger på si? Jobbet noen dager i uken ja. Bodde ikke hjemme, men bodde sammen med min forlovede, som nå er min kone. Sparer mye når man deler de fleste utgifter på to, så det kan anbefales dersom man er student Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Universitetet i bergen har vel også gjort dette. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 da kan du ikke bare jobbet LITT iallfall Eller du hadde en h**** godt betalt jobb Eller du bodde hjemme hos mor og far........ Eller tjente penger på si? Jobbet noen dager i uken ja. Bodde ikke hjemme, men bodde sammen med min forlovede, som nå er min kone. Sparer mye når man deler de fleste utgifter på to, så det kan anbefales dersom man er student Ja, nei, har også en samboer som har studert noen år på UIO, kan vel si det sånn at hun har et gjennomsnitts godt studielån å betale ned når hun er ferdig, selv om hun har jobbet sikkert over gjennomsnittet enn fleste i tillegg til studier. Vi deler også fleste utgifter. Aner ikke hvilken master du gikk, men det du forteller høres ut som hokus pokus for min del Litt OT Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Og kan vel regne med at det studielånet + aleternativkosten > verdien av 8PS3er Hvorfor det? Jeg tok Mastergrad (5 år) og endte opp uten studielån. Er lov å jobbe litt ved siden av studiene Det står det respekt i, jeg driver med utdanninga selv nå og hadde rett og slett ikke klart meg uten det studielånet. Men alikevel vil jeg påstå at Alternativkostnadene blir mye større rent økonomisk sett på de 5 årene, mer langsiktig vil man nok uansett tjene på å ta en mastergrad i hva nå enn det skulle være. Poenget var mer at om målet var å få 8 PS3'er, så er det nok mer effektive måter enn å begynne på en mastergrad. La oss si han jobbet på Kiwi i 5 år 5 dager i uken 6timer om dagen til en lønn på 100kr timen uansett type dag/tid på døgnet, istede for å ta mastergraden fra bunn av. 5*(5*52)*6*100kr = 780 000kr 780 000kr > Verdien av 8 PS3. (Vet, det er alt for enkelt satt opp, men vel det får vel frem et poeng, gjør det ikke? Og ja jeg vil tru personen som først begynte å tulle med å ta en MasterGrad for å få "gratis" PS3 ikke mente det seriøst, Men care) Endret 18. oktober 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Godt at PLAYstation kan brukast til forskning såfall Må si meg enig der, syns dem burde fokusere på å gjøre mest ut av konsollen i forhold til SPILL først og fremst, er vel hovedsaklig derfor den heter PLAYstation... Men likevel, litt kul artikkel. Æsj, trudde eg skulle glimra til med ein knallgod vits, men du var før meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå