Gå til innhold

mobiloperatører som tilbyr fri-data tjeneste?


Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Har Talkmore i dag og er veldig fornøyd med både tjenester, service og priser, men jeg har et stort savn etter en fri-data tjeneste, slik at jeg betaler feks en fast månedsavgift for fri tilgang til mobilt interett. Sist jeg sjekket var det kun Telenor og Netcom som hadde en slik tjeneste, noe som er kjedelig ettersom det var ganske dyrt samt at prisene generelt er ganske dyre.

 

Er det noen gunstige operatører som tilbyr en liknende tjeneste? Eventuelt en operatør som kun tilbyr datatjenesten, slik at jeg har det i tillegg til mitt eksisterende talkmore abbonement? :)

 

 

- Earth

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både NetCom og Telenor har fri bruk-datatjenester som du kan få på egne SIM-kort, slik at du ikke trenger vanlig abonnement der i tillegg.

 

NetCom tilbyr fri bruk mellom 17 om kvelden og 08 om morgenen, samt hele helgen til 99,- i måneden. På dagtid koster det 5,- per MB, maks 50,- per dag.

De har også et abonnement som gir fri bruk hele døgnet for 499,- i måneden.

netcom.no - Mobilt Bredbånd

 

Telenor tror jeg ikke tilbyr "ekte" fri bruk lenger, fant i alle fall ikke det på sidene deres, men de har en der du betaler 249,- per måned for fri bruk mellom 17 om kvelden til 07 om morgenen, samt i helgen. På dagtid koster det 20,- per MB, maks 50,- per dag.

Korriger meg gjerne om de har en tjeneste som tilbyr "ekte" fri bruk også ...

telenormobil.no - Mobilt Bredbånd

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Det er kun de store som kan tilby noe slikt pga. TalkMore blant annet leier nett. Nå blir jo de kjøpt opp, men Telenor kommer nok til å konsentrere seg om prisene der og ikke tilleggstjenestene.

Jeg hadde selv TalkMore i litt over 2 år (siden oppstarten) og var veldig fornøyd med den, men byttet over til Netcom blant annet pga. Connect-tjenesten. Normal pris er vel 499 kr. og da har man fritt bruk. Jeg har også et trilling-kort (ja, Netcom kaller også kort nr. 2 som trilling :)) og jeg kan da benytte meg av datatrafikk på begge simkortene.

Enten på telefonen min for å sjekke epost eller laptop'en med en Huawei-adapter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det jeg i utgangspunktet lurte på om fantes var at jeg fortsatt kun hadde Talkmore sim-kortet, men at jeg betalte for fri bruk av GRPS\3G hos en ekstern part, uten at jeg trenger et sim kort nummer 2.

 

Eventuelt, hvis dette ikke er mulig, så må jeg jo se på muligheten på å bytte operatør til en som tilbyr fri bruk av data.

 

Det er kun Netcoms Connect tjeneste som tilbyr helt fri bruk av datatrafikk til privatpersoner altså?

 

Takker

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig ikke benytte datatrafikk hos en leverandør uten simkort. Men som sagt får du både 3G modem og simkort med bare data abonnement hos blant annet NetCom.

Du har også et annet alternativ. ICE gir deg også bare datatrafikk (her trenger du faktisk ikke simkort heller) og du kan velge mellom fri bruk til 399,- og ukesabo til 175,- Ukesabonnementet debiteres per ukenummer. Det vil si at hvis du logger deg på en lørdag koster det deg 175,- for lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Det er kun Netcoms Connect tjeneste som tilbyr helt fri bruk av datatrafikk til privatpersoner altså?

Telenor har lansert Fri Bruk til 499 kr. de også nå.

Jeg ville sjekket ut dekningskartet hos begge to og sett om det er noen hastighetsforskjeller der du skal bruke det. Bor du sentralt vil du jo få Turbo-3G neste år. :)

Lenke til kommentar

Telenor si kveld/helg-løysing kostar no 119 kr./mnd., dvs. 20 kr. meir enn netcom. Men når det gjeld Telenor, så er Privat + "ringeabonnement" inkludert i dataabonnementet, slik at det kan brukast til å ringe med i tillegg. Netcom-abonnementet kan ikkje brukast til å ringe med, men ein kan likevel sende sms osv.

Sjølv har eg eit Telenor kveld/helg-abonnement, og har skaffa meg frifamilie slik at eg kan ringe gratis til mamma osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...