anund Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Drev en del med programmering i Pascal-varianter, mest Turbo Pascal for mange, mange år siden (pre-Windows-tiden) Tenkte jeg skule friske opp litt gamle kunster, ikke minst fordi jeg ønsker å lage et lite gloseprogram til ungene. Hvilket språk anbefaler dere? OS vil være WinXP. Link til ressurser settes stor pris på Lenke til kommentar
tasle Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Delphi ville kanskje være det naturlige valget for deg, siden du sikkert husker mye av syntaksen fra Pascal. Delphi er vel det raskeste utviklingsverktøyet du kan få (RAD) i dag. Det finnes mange nettsider med gullkorn. www.delphi.about.com har en tutorial, hvis jeg ikke husker feil. Ellers er det jo noen her som sverger til Delphi, om du sitter fast og trenger hjelp. En annen sak er at du kan pusle litt med f.eks. C# i samme utviklingsmiljø med Delphi Lenke til kommentar
anund Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Delphi ville kanskje være det naturlige valget for deg, siden du sikkert husker mye av syntaksen fra Pascal. Delphi er vel det raskeste utviklingsverktøyet du kan få (RAD) i dag. Det finnes mange nettsider med gullkorn. www.delphi.about.com har en tutorial, hvis jeg ikke husker feil. Ellers er det jo noen her som sverger til Delphi, om du sitter fast og trenger hjelp. En annen sak er at du kan pusle litt med f.eks. C# i samme utviklingsmiljø med Delphi Takker. Skal forsøke meg frem med Delphi. Lenke til kommentar
___ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Drev en del med programmering i Pascal-varianter, mest Turbo Pascal for mange, mange år siden (pre-Windows-tiden) Tenkte jeg skule friske opp litt gamle kunster, ikke minst fordi jeg ønsker å lage et lite gloseprogram til ungene. Hvilket språk anbefaler dere? OS vil være WinXP. Link til ressurser settes stor pris på Hvorfor ikke programmere i KPL sammen med ungene? http://www.kidsprogramminglanguage.com/norsk/index.php Hilsen Werner Lenke til kommentar
anund Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 ... Hvorfor ikke programmere i KPL sammen med ungene? http://www.kidsprogramminglanguage.com/norsk/index.php Dette så jo ganske så bra ut. Skal sjekke det. Har tidligere lekt litt i KLogo med eldstemann, så dette kommer han nok til å like :-) Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Her ville jo Visual Basic vært et av de letteste og bedre alternativ, i og med at Visual Stuido 2005 Xpress også C++ Xpress er gratis så er det gode muligheter her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå