Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg har Autopass, og har hatt det 3/4 år nå. Har så langt kun gjort en innbetaling, med det dyreste abbonnementet (som blir billigst på sikt). Får som regel grønt når jeg passerer bommen, men noen ganger blinker det gult. Jeg kan få grønt lys på andre bomstasjoner både før og etter, så det betyr ikke at jeg er tom for penger. Så hva annet kan gult lys bety? Tror ikke det betyr at bomstasjonen er nede. Bilen foran har nemlig ofte grønt. Hvis gult lys er en feilmelding: betalte jeg for passeringen? EDIT: Fant dette på autopass.no: Oransje strek Indikerer at passeringen er ugyldig. Det vil bli tatt bilde av kjøretøyet. Hvis det er gyldig AutoPASS-avtale på bilen belastes passeringen kundesaldo. Hvis ikke vil det bli sendt gebyr. så da sitter de altså og leser nummerskiltet manuelt? hvorfor greidde de ikke å lese det maskinelt? Endret 18. oktober 2007 av Kerrigan Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det finnes datasystemer som leser bilskilt ut i fra et bilde. OCR kalles teknikken, og det står for Optical Character Recognition. For øvrig så kan det være forskjellige lyssignaler i forskjellige bomstasjoner. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 BLinkende gult er vell at saldoen er lav Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har Autopass, og har hatt det 3/4 år nå.Har så langt kun gjort en innbetaling, med det dyreste abbonnementet (som blir billigst på sikt). Får som regel grønt når jeg passerer bommen, men noen ganger blinker det gult. Jeg kan få grønt lys på andre bomstasjoner både før og etter, så det betyr ikke at jeg er tom for penger. Så hva annet kan gult lys bety? Tror ikke det betyr at bomstasjonen er nede. Bilen foran har nemlig ofte grønt. Hvis gult lys er en feilmelding: betalte jeg for passeringen? EDIT: Fant dette på autopass.no: Oransje strek Indikerer at passeringen er ugyldig. Det vil bli tatt bilde av kjøretøyet. Hvis det er gyldig AutoPASS-avtale på bilen belastes passeringen kundesaldo. Hvis ikke vil det bli sendt gebyr. så da sitter de altså og leser nummerskiltet manuelt? hvorfor greidde de ikke å lese det maskinelt? Har hatt det problemet når jeg har kjørt i Oslo og også ved Drøbak's tunellen. Har ikke vært noe problem hittil. Så lenge du får grønt mellom disse gule så burde det ikke være noe problem. Mener at du kan ringe til Auto-pass og sjekke også, evnt til det bomstasjonsselskapet som du har avtale med. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Gult, eller hvitt kryss får man vel bare i bommstasjonen man har avtalen med. I andre bomstasjoner får man grønn, så lenge brikken er aktiv. Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva er gebyret på? Å kjøre gjennom auto pass uten brikke... Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) 15 kr edit: spørs vel helt hvilken du kjører gjennom, men de inn mot bergen sentrum og omegn er 15 kr Endret 10. november 2007 av cozmos Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Hva er gebyret på? Å kjøre gjennom auto pass uten brikke... 40 kr, må betales innen 3 dager etter passering, ellers blir det mye mye mer Endret 17. november 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå