bobafett Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har en filserver med Debian. Den står normalt og går 24/7 i et hjørne, kun tilkoblet med en nettverkskabel. Av og til kobler jeg til skjerm og tastatur for litt vedlikehold. Får da som regel beskjed om at det er en masse oppdateringer tilgjengelig. Siden det man ta flere måneder mellom hver gang dette skjer, hadde det vært greit om systemet oppdaterte seg selv. Er det mulig å få Debian til å laste ned og installere oppdateringer automatisk? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vet ikke hvordan man automatiserer det, men du kan jo kjøre ssh på den slik at du kan koble til med ssh fra maskinen du bruker til daglig. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hmm... legge til "sudo apt-get -y upgrade" i en cronoppføring? Regner her med at du ikke har passord på root som i Ubuntu. Fjern sudo og legg oppføringen i root's crontab om du har. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Hmm... legge til "sudo apt-get -y upgrade" i en cronoppføring? Regner her med at du ikke har passord på root som i Ubuntu. Fjern sudo og legg oppføringen i root's crontab om du har. Flott. Høres fornuftig ut og skal testes. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Så hvis jeg ønsker å oppdatere hver dag kl. 08:02, så legger jeg til dette i crontab'en: 02 8 * * * root /usr/bin/apt-get -y upgrade ....ikke sant? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Tror ikke den setningen der er helt riktig. "02 8 * * * /usr/bin/apt-get -y upgrade" virker riktigere. For å få den kjørt som root, må du legge den i root's crontab. (ikke spør meg hvordan) Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Ser ut til å virke med "02 8 * * * root /usr/bin/apt-get -y upgrade" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå