staagri Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg flashet bios på mitt biostar m7vka kort, alt gjekk greit under flashingen. Restartet maskinen alt så greit ut, detekterte hd og cd-rom og der stopper alt!! Fikk opp et vindu med cpu temp og vifte hastighet, det var alt, ingen reaksjon om jeg trykker på noen av knappene. Kun mulighet til å gå inn i bios, men da får jeg kun svart skjerm som var årsaken til at jeg flashet bios. Så her står jeg uten å få gjort noe som helst, floppydisken starter under detektering, men jeg får ikke startet med oppstartsdisk, så da får jeg heller ikke flashet på nytt... Noen som har tips om hva jeg kan gjøre med dette? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
jason Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 19:04, staagri skrev:Jeg flashet bios på mitt biostar m7vka kort, alt gjekk greit under flashingen.Restartet maskinen alt så greit ut, detekterte hd og cd-rom og der stopper alt!!Fikk opp et vindu med cpu temp og vifte hastighet, det var alt, ingen reaksjon om jeg trykker på noen av knappene.Kun mulighet til å gå inn i bios, men da får jeg kun svart skjerm som var årsaken til at jeg flashet bios.Så her står jeg uten å få gjort noe som helst, floppydisken starter under detektering, men jeg får ikke startet med oppstartsdisk, så da får jeg heller ikke flashet på nytt...Noen som har tips om hva jeg kan gjøre med dette?Takker for alle svar. Hvilket OS? skriv opp resten av spekken må maskinen din så kan vi se Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Biosen din er nok ikke død, siden maskinen starter opp og detektere forskjellige komponenter i maskinen. Det kan være en konflikt i hardwarene dine som forutsaker problemet. Ta ut alle "unødvendige" komponenter (dvs. alt utenom skjermkort, minne, prosessoren, floppy, harddisken), og start maskinen. Dersom det fungerer bra, sett inn en og en komponent helt til du får sympotmene igjen. Da vet du hvor problemet ligger hen. :smile: Lenke til kommentar
staagri Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg kjører XP-PRO, og har tatt ut nettverkskortet som er eneste kortet utenom skjermkort og harddisker. Litt rart om noe skulle vere i konflikt så lenge alt fungerte fint før flashing. Det var ingen ting som tydet på at noe gjekk galt under flashingen heller.... Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har du prøvd å starte maskinen med andre/flere oppstarts disketter? [ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2002-01-04 23:46 ] Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 (endret) ----------------- Endret 30. april 2008 av Thomas-B Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Gå her å se på denne siden om bad flash http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf _________________ FIXER'N fixer alt [ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-01-05 02:12 ] Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hei LoSerboss jeg må spørre deg om du jobber på exitdata ? Siden du annonsere så mye om den sjappa det er jo mye billigere å prøve det andre alternativet før du fyker ivei å shopper ny bios _________________ FIXER'N fixer alt [ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-01-05 05:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå