probin Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 jeg kjøpte meg en ny pc for et par uker siden PC-en består av disse komponenter: 8800 Ultra 2 gig ram ddr3 quad core 6600 (med blue orb vifte) med 6 vifter... 2x 250mm og resta vanlig problemet er, når jeg spiller f.eks F.E.A.R og half life 2 på max, høyest oppløsning(wide 22") og uten AA og den andre (husker ikke hva den heter..) når jeg beveger meg i f. eks røyk og flammer, så får jeg STOR FPS drop.. skal det være sånn?? jeg vet at å kjøre spillet så høyt krever sterk maskin men jeg har jo egentlig en pc som skal takle det?? eller? nå har ikke jeg noen program som gir meg oversikt over grader på PC-en under IDLE og bruk. så jeg vet ikke :O noen som kan hjelpe meg? (jeg har liksom tenkt å spille Crysis på max når det kommer.. men ser ut som jeg kommer til å slite litt der) takk på forhånd Lenke til kommentar
grimp Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 link evt mer info om skjermkortet ditt ? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kjører du vista? Etter det du sier her skal du ikke ha noe problem med å kjøre med høyeste oppsløning og alle detaljer. Har du lagt merke til dette i flere spill eller bare disse to? Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) link evt mer info om skjermkortet ditt ? Dette her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336209 Jeg kjører både vista og XP.. har ikke prøvd de 2 spilla i Vista men har prøvd bioshock, og det er litt fps drop der også men ikke fult så mye som på FEAR og HF i XP nei, ikke prøvd i andre spill. ikke som er så krevanes som de 2 i alle fall i ut3demobeta går det helt smoooth. Endret 18. oktober 2007 av probin Lenke til kommentar
tvolsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har du prøvd å kjøre 3dmark06 feks ?? SÅ kan du sammenligne med andre med samme system.. Hva slags PSU har du ?? Har du innstallert de siste driverene for kortet ?? Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Du har husket å legge inn alle drivere? Selv de som folk anser som uvesentlig/automatisk? F. eks cpu kan kreve en egen driver! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Alle nye drivere må inn Og i riktig rekkefølge F.eks lønner det seg at chippsett driver og busdrivere inn før komponentdirvere Du må også huske at vista krever mer av maskienne din... Du må også besøke windows update evt microsoft update. Og vær up to date hele tia... Du bør også oppdatere spilla viss det er kommet patcher Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Har du prøvd å kjøre 3dmark06 feks ?? SÅ kan du sammenligne med andre med samme system..Hva slags PSU har du ?? Har du innstallert de siste driverene for kortet ?? ikke prøvd det nei.. skal prøve når jeg kommer hjem jeg har corsair 620W har installert de siste driverene for grafikkortet Du har husket å legge inn alle drivere? Selv de som folk anser som uvesentlig/automatisk? F. eks cpu kan kreve en egen driver! jeg har lagt inn dem vanligste driveren (dem nyeste seff) Alle nye drivere må innOg i riktig rekkefølge F.eks lønner det seg at chippsett driver og busdrivere inn før komponentdirvere Du må også huske at vista krever mer av maskienne din... Du må også besøke windows update evt microsoft update. Og vær up to date hele tia... Du bør også oppdatere spilla viss det er kommet patcher jeg husker ikke helt nå i hvem rekefølge jeg installerte dem, men jeg installerte det som fulgte med på hovedkort cden. burde kanskje se etter nyere drivere for hovedkortet?? japp, vet at vista krever mer. men har bare prøvd bioshock på vista og viste seg at var bra(bra nok til å ikke klage) spilla er oppdaterte til nåtid Lenke til kommentar
Nator Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Satt korrekt timings på rammen? Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Satt korrekt timings på rammen? nei, det har jeg ikke. for å være ærlig så har jeg ikke peiling på hvordan jeg gjør det. tipper jeg gjør i bios?.. men skal ikke det gå automatisk(om det er vanlig og best?) Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er Vsync på i spillet? Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Er Vsync på i spillet? DAMN.. der kanskje sa du deT:P.. det kan hende det at jeg satt det på :O:o.. den skal kanskje være av? prøve når jeg kjem hem fra jobbat takker for all svar:).. <3<3 Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 ja det skal helst være AV hvis du ønsker god FPS hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå