AnaXyd Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Heisann! Etter at min Hiper Type-R 580W, ble kaputt i går, må jeg skaffe meg en ny. Jeg veit at MIST er gode på PSU'er, men tar gjerne imot forslag fra dere. Er det noe som er bedre enn MIST? Beklager om dette allerede er diskutert! Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Heisann! Etter at min Hiper Type-R 580W, ble kaputt i går, må jeg skaffe meg en ny. Jeg veit at MIST er gode på PSU'er, men tar gjerne imot forslag fra dere. Er det noe som er bedre enn MIST? Beklager om dette allerede er diskutert! Ta en titt på Corsair HX520W og Corsair HX620W som begge er bedere enn Mist. Endret 18. oktober 2007 av LAEN Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Er den bedre enn Mist? Hvordan kan de være det? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er vel ikke mye å utsette på hverken PSUer fra Mist eller Corsair. Godt kjøp uansett hvem du velger Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Okay... Har Corsair enhetene den samme strømfordelingsfunksjonen som Mist da? Slik at den utnytter alle wattene? Eller er dette bare gimmick som ikke teller noe særlig i praksis? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er den bedre enn Mist? Hvordan kan de være det? MIST bruker dårligere kondensatorer enn Corsair. Den har fått litt mer skryt enn den opprinnelig fortjente, synes jeg. Kondenseatorene kan vise seg å bli et problem om det er mye varmeutvikling i maskinen. Okay... Har Corsair enhetene den samme strømfordelingsfunksjonen som Mist da? Slik at den utnytter alle wattene? Eller er dette bare gimmick som ikke teller noe særlig i praksis? Selv om det står på PSU og på papiret, så har ikke Corsair delte strømrails med strømbegrensere på hver som en del andre PSUer. Dette er som oftest en større fordel, da det ikke er noen begrensninger på hvor mye man kan fordele over alle komponenter. Corsair har også 5 års garanti fra produsent. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Okay.. Så uansett bør jeg rett og slett gå for en slik Corsair, i fohold til en Mist? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Glem mist. Ikke bra nok kvalitet i mine øyne. Flere som har sagt det her, laber kvalitet på kondensatorene. Corsair lager gode strømforsyninger, lydmessig så er jeg usikker på de. Har en Ocz strømforsyning selv på 580W og er fornøyd med den. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kan bekrefte at Corsair HX serien er veldig meget sterkt stillegående Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Okay! Da regner jeg med at jeg får for en slik Corsair.. Fant også ut at den er modulær, noe som er ett must i mine øyne! Håper virkelig at Hiperen ikke ødela noen andre komponenter i PC-en.. EDIT: Kan den forresten ha ødelagt noe annet i PC-en? Som hovekort e.l? Eller er det sikringer som hindrer at det kommer for mye strøm ut? Endret 18. oktober 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Da ble det en Corsair HX620 på meg! Må si at denne virket veldig bra når jeg tok den opp av eksen. Plugget i alt jeg trengte, og det ble faktisk mindre kabelrot av denne, enn med Hiperen. (som også er modulær) Heldigvis viser det seg at ingen komponenter har tatt skade av hendelsen, og alt fungerer ypperlig! Takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Herlig! Stillegående håper jeg Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Mener å ha hørt at mist har blitt bedre de siste årene og nå faktisk er ganske gode. Noen som kan bekrefte avkrefte? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Herlig!Stillegående håper jeg Corsairen? Bedre enn Hiperen ihvertfall. Men, jeg hører den jo.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå