Brian Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei Det har seg slik at jeg vurderer å kjøpe noen av de syke delta-viftene microplex selger, tenker da på denne typen HER. Problemet er da at jeg lurer på hvilken viftestyring som er krafig nok for disse monstrene, har tenkt å ha tre slike. På den ene kommentaren under vifta, så er det en fyr som linker til DENNE viftestyringa og sier at den styrer denne vifta bra. Men da jeg sendte mail til microplex og spurte, så svarte de følgende: "Sunbeam rheobus vil ikke kunne styre Delta 120mm vifta da den viftestyringen kan styre vifter opptil 20W og Delta 120mm vifta er på 24W ved 12V. Vi har etter hva jeg vet ingen viftestyringer som tåler mer enn 20W unntatt Primecooler PCMP2, men den har vi som sagt hatt problemer med." Microplex har også en viftestyring på 30w per kanal som jeg også spurte om, men som han svarer så har de hatt problemer med den før og kommer ikke til å ta den inn igjen. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg spurte om det samme, jeg fikk tips om denne 30w per kanal skal kunne dra et par delta-er. Har tenkt på det selv men ikke på lager Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Microplex har også en viftestyring på 30w per kanal som jeg også spurte om, men som han svarer så har de hatt problemer med den før og kommer ikke til å ta den inn igjen. Siterer meg selv siden det var viftestyringa du linket til jeg mente. I en annen mail jeg sendte til microplex, så sa de at de hadde såpass mye problemer med den at de ikke kom til å ta denne inn på lager igjen. Så da er den utelukket. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Ingen forslag? Noen som har prøvd den sunbeam viftestyringa på deltavifta og kan bekrefte at den er krafig nok? Jeg kunne virkelig tenkt meg deltaviftene, men jeg vil ha mulighet til å begrense bråket når PC-en ikke brukes aktivt. Endret 18. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Du bør vel kanskje se på denne før du kjøper? http://home.no/exdeath/video/DeltaComparison.avi (3,6M) Kjøler sikkert max, men hva med db? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Derfor jeg trenger en bra viftestyring. Hvis ikke kan jeg jo ikke ha de greiene i hus. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Så det finnes altså overhodet ikke en viftestyring som klarer deltaviftene? Hm, da får jeg bare ta noen valige vifter istedet da. Men 80mm vifta fra delta kan jeg sikkert bruke fordi, den er på 10,8W LINK? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei Det har seg slik at jeg vurderer å kjøpe noen av de syke delta-viftene microplex selger, tenker da på denne typen HER. Problemet er da at jeg lurer på hvilken viftestyring som er krafig nok for disse monstrene, har tenkt å ha tre slike. På den ene kommentaren under vifta, så er det en fyr som linker til DENNE viftestyringa og sier at den styrer denne vifta bra. Men da jeg sendte mail til microplex og spurte, så svarte de følgende: "Sunbeam rheobus vil ikke kunne styre Delta 120mm vifta da den viftestyringen kan styre vifter opptil 20W og Delta 120mm vifta er på 24W ved 12V. Vi har etter hva jeg vet ingen viftestyringer som tåler mer enn 20W unntatt Primecooler PCMP2, men den har vi som sagt hatt problemer med." Microplex har også en viftestyring på 30w per kanal som jeg også spurte om, men som han svarer så har de hatt problemer med den før og kommer ikke til å ta den inn igjen. I kommentarene, på samme side som vifta står følgende link: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...I&mcat=c230 Men gå heller for noen vanlige vifter du og en vanlig vifterstyring som passer de. Tenkte selv på deltaene før, men nå er det jo bare dumt, om man ikke er ekstremoverklokker. Endret 22. oktober 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 I kommentarene, på samme side som vifta står følgende link: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...I&mcat=c230 Men gå heller for noen vanlige vifter du og en vanlig vifterstyring som passer de. Tenkte selv på deltaene før, men nå er det jo bare dumt, om man ikke er ekstremoverklokker. Ja har sett den, men jeg tviler på at den er kraftig nok, microplex selv påstod at den ikke holder også. Men jeg får vel bare finne det nest råeste etter deltaviftene da. Hvilken 120mm vifte samt 80mm vifte er best etter deltaene? Driver med klokking, så jeg vil ha det så kaldt som overhode mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå