Gå til innhold

Kompatibelitetsproblem med Samsung SyncMaster 2232BW

PlainBixit

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig kjøpt meg en ny skjerm, Samsung SyncMaster 2232BW, og det har dukket opp noen irriterende problemer. Problemene er som følger:

1. Jeg får ikke kjørt skjermen med oppløsningen 1680x1050 selv ikke etter innstallering av driver for skjermen på Vista(32bit) fra Samsung. Den høyeste oppløsningen jeg kan velge er 1400x1050, og da blir ikke bildet bra.

2. Hvis jeg har i skjermen under oppstart klarer ikke maskinen å starte Vista. Den restarter seg og starter så på nytt med sjekkinger av hardware for så å restarte seg igjen. For at den ikke skal restarte seg så må jeg starte maskinen med den gamle skjermen min i, for så å koble i den nye etter at Vista har kommet til passordmenyen. Etter restart, med ny skjerm i, for så å bare bruke den gamle tilkoblet under oppstart kommer menyen der en kan velge om en skal starte Vista i sikkermodus.

Etter søk med Vista etter løsning kommer det opp at det er et kompatibelitetsproblem med Ati skjermdriverne. Jeg har nyeste Catalyst fra ATI, 7.10. Det står at jeg må oppdatere Ati driverne og/eller kjøre windows update. I windows update kommer det opp en oppdatering for: Samsung - Other Hardware - SyncMaster 203B/206B, SyncMaster Magic CX203B(Digital). Den er for en skjerm med oppløsningen 1400x1050 og den hjalp ikke en venn av meg med samme samme grafikk kort, skjerm, OS og samme problemer som beskrevet ovenfor.

Mine hardware er:(klikk her)

Løste problemet ved å bruke den analoge kabelen og legge inn den analoge driveren.

Endret av Mr_Revenger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...