FVH Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Til tross for advarslene i artikkelen til hardware.no - der de sier at de måtte klokke ned dette kortet for at det skulle gå stabilt - gikk jeg hen og kjøpte det. Mitt konker konsekvent under spilling om jeg ikke klokker det ned (Har dog bare prøvd Far Cry, rFactor og HL 2-Ep 2. Det kommer fabrikks-klokka til 685/2300. Core'n på 685 er aldri noe problem, men jeg må kjøre ned memory-bus'en noen få hakk. Ingen praktiske problemer akkurat; Half Life 2 - Episode 2 med absolutt alt på fullt går som en drøm og er uendelig vakkert på min 24". Men irriterende er det likevel å måtte ta ned kortet. Derfor: Er det noen her som har dette kortet, og som får det til å gå stabilt? Er det tempen eller klokken som tar knekken på det, og ville det i så fall gå stabilt med fabrikks-klokken med en god vannkjøling? Følger med på tempen i forceware'n, men kan ikke si at den er avskrekkende; har vel notert 77 grader som høyest. (Har et komplett sett liggende som jeg ikke har montert) Noen tips ellers om hva jeg kan gjøre ellers for å få det stabilt? Jeg har alt i et Cooler Master 831 Stacker kabinett - forøvrig et jævla skranglekabinett, med de tynneste sideplatene jeg noen gang har sett - med 2 x 120mm inn og 1 x 120mm ut. Har ellers vifter på RAM'en (originale småvifte-brakett som fulgte med) og originalvifta på CPU'en. Takker. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Des lavere temperaturer, des mer stabilt blir kortet. Med andre ord så kan det nok hjelpe å senke temperaturen. Det er ingen garanti for at det fungerer, men i de fleste tilfellene så klarer kortet å kjøre på høyere hastigheter ved lavere temperaturer. (jo høyere temperaturen er jo dårligere overklokk... generelt sett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå