kosteb00 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har nettopp skaffet meg et EVGA 8800 Ultra KO. Kortet er fabrikklokket til 636/1663/2250. Når jeg spiller HL2:Ep. 2 og Bioshock så henger det seg. Har via Rivatuner klokket ned kortet original hastighet 612/1512/2160 og da funket det fint. Har EVGA 680i SLi hovedkort og Tagan 900 W Turbojet strømforsyning. Mitt spørsmål er da: Hva må egentlig til for at jeg skal klare å kjøre kortet på fabrikklokket hastighet? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Bedre kjøling rett og slett. En ting kan være å senke kabinettemperaturen, men det å bytte kjøler ville nok vært en fordel ville jeg tro. At de fabrikkoverklokkede 8800Ultra'ene ikke er helt stabile er nok ikke noe nytt problem, og selv HW.no har hatt det. Dessverre er ikke kortet problemfitt. For eksempel måtte vi klokke ned kortet for at det skulle bli helt stabilt i enkelte av testene våre. http://www.hardware.no/tester/skjermkort/x...edition/40456/9 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har nettopp skaffet meg et EVGA 8800 Ultra KO. Kortet er fabrikklokket til 636/1663/2250.Når jeg spiller HL2:Ep. 2 og Bioshock så henger det seg. Har via Rivatuner klokket ned kortet original hastighet 612/1512/2160 og da funket det fint. Har EVGA 680i SLi hovedkort og Tagan 900 W Turbojet strømforsyning. Mitt spørsmål er da: Hva må egentlig til for at jeg skal klare å kjøre kortet på fabrikklokket hastighet? Har ikke et svar på spørsmålet ditt, men har hørt og lest en del om at Ultra kortene som kommer som OC versjon ofte har problemer med å kjøre stabilt på fabrikk frekvensen. Dette kommer visst av at de allerede er klokket så høyt som de er klokket i standard utgave at det ikke tåler den ekstra klokken. Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja, det var vel det jeg var redd for. Kortet er jo veldig varmt så under spilling går vifta på 100 %. Har fått link til kjøler for kortet men pga lydkort og trådløstkort har jeg ikke plass til den (pluss jeg hadde sikkert bare ødelagt kortet). Får vel leve med det da Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja, det var vel det jeg var redd for. Kortet er jo veldig varmt så under spilling går vifta på 100 %. Har fått link til kjøler for kortet men pga lydkort og trådløstkort har jeg ikke plass til den (pluss jeg hadde sikkert bare ødelagt kortet). Får vel leve med det da Vannkjøling med ekstern tank, radiator og pumpe, så kan du vel få en kanskje flat og fin kjøler vil jeg tro som kjøler bedre ^^ Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 En tankte kan være å ta av sidedøren. Evt. legge om kabler, osv. Sette inn ekstra vifter hvis kabinettet støtter det. Birger Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 En tankte kan være å ta av sidedøren. Evt. legge om kabler, osv. Sette inn ekstra vifter hvis kabinettet støtter det. Birger nja, PC-en bråker nok som det er :-) Har byttet de to viftene som står i kabinettet. Går det an å stille på hastigheten på de? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvis du har koblet de direkte til en strømkilde. Vil jeg tro de går på maks. Birger Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 ja det gjør det, fant innstilling i bios. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Bruk rivatuner eller ntuner og sett viffta på korte dit på maks og ikke auto, hjelper på temp det Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 fått begge viftene på 100 % (den ene blåser rett ned på grafikkortet) nå og rivatuner setter kortet på 85 % ved oppstart. Funker greit det. Rundt 65'c idle nå. Litt bedring det. Ved spilling og 100 % kommer kortet over 80'c fortsatt, men disse kortene er vel bare så varme. Nå må jeg bare få fikset buggen med 4 gb ram. Hvem sa overgang til vista skulle være enkelt Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 det var jo mye da. Mine gts 320 har hatt temp på mellom 40-45 på idle og rundt 50 på load. Da er dette ikke så råe kort men tanken på att det er to kort i en liten pc. Synnst dine var veldig høg ja. Skaffe noen ekstra viffter i kabinette eller bytte kjøling på kort?? Har 14 vifter totalt med skjermkort psu og cpu. 4 kan jeg skru av og på.. Kjekkt å ha Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 det var jo mye da. Mine gts 320 har hatt temp på mellom 40-45 på idle og rundt 50 på load.Da er dette ikke så råe kort men tanken på att det er to kort i en liten pc. Synnst dine var veldig høg ja. Skaffe noen ekstra viffter i kabinette eller bytte kjøling på kort?? Har 14 vifter totalt med skjermkort psu og cpu. 4 kan jeg skru av og på.. Kjekkt å ha begynner å skjønne at jeg trenger litt bedre kjøling og kanskje må kjøpe meg et større kabinett. Noen som har noen bra forslag rundt 1.500,-. Det må være et stilrent kabinett uten stylingsett og diskolys :-) Lenke til kommentar
Keff Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 fått begge viftene på 100 % (den ene blåser rett ned på grafikkortet) nå og rivatuner setter kortet på 85 % ved oppstart. Funker greit det. Rundt 65'c idle nå. Litt bedring det. Ved spilling og 100 % kommer kortet over 80'c fortsatt, men disse kortene er vel bare så varme. Nå må jeg bare få fikset buggen med 4 gb ram. Hvem sa overgang til vista skulle være enkelt http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t45109.html Kan kanskje hjelpe ang. ram buggen:-) det var jo mye da. Mine gts 320 har hatt temp på mellom 40-45 på idle og rundt 50 på load.Da er dette ikke så råe kort men tanken på att det er to kort i en liten pc. Synnst dine var veldig høg ja. Skaffe noen ekstra viffter i kabinette eller bytte kjøling på kort?? Har 14 vifter totalt med skjermkort psu og cpu. 4 kan jeg skru av og på.. Kjekkt å ha begynner å skjønne at jeg trenger litt bedre kjøling og kanskje må kjøpe meg et større kabinett. Noen som har noen bra forslag rundt 1.500,-. Det må være et stilrent kabinett uten stylingsett og diskolys :-) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330958 Ta en titt på denna, skipp 6 halvlitere på byen i helga , legg på de 1500 og kjøp dette Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 venter i spenning på nye 2gb ram. Har i tillegg bestilt vifte til rambrikkene. Ser ut som det er flere som har fått fikset problemet sitt med ekstra kjøling på rammen. Blir nok ingen overklokking på rammen nei. 1 pri, få ting til å virke :-) En god mulighet med det kabinettet. Vurderer også Lian Li v-1000 plus2 Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Sweet, fant ny kjøler til skjermkort. Får veldig bra reviews. Rett på ebay :!: Thermaltake DuOrb Universal VGA Cooler CL-G0102 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Husk å få han til å sette prisen til rundt $20 og at den er en gave. Så har du en flott kjøler vil jeg tro. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå