Gjest Gjest_Gravid_* Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hei, jeg har blitt gravid, men er bare 17 år gammel. Jeg har vurdert abort, men er mer innterisert i å adoptere bort ungen når den kommer, er det noen som kan fortelle meg hvordan dette fungerer her i Norge. Hvordan skal jeg gå frem, og hvordan er denne adopsjons prosessen? håper på svar Endret 18. oktober 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Myst Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Og svar skal du få. Sikkert mere erfarne folk her inne, men jeg anbefaler at du tar opp saken med helsesøster på skolen din. De pleier å ha masse info om sånne ting. Håper det ordner seg Endret 18. oktober 2007 av myst84 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ta kontakt med fastlegen din, eventuelt en helsestasjon i nærheten, så kan de nok hjelpe deg med det. Sikker på at du klarer å gi bort noe du har gått og "skapt" i ni mnd da? Tror jeg hadde hatt forferdelig vanskelig for det, men vi er alle ulike. Lykke til med valget Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Storesøsteren min fikk ei lite jente da hun var 17. Nå er hun 24 og angrer ikke på at hun fikk barn så tidlig, så jeg vil anbefale deg å virkelig tenke igjennom dette før du gjør noen valg. Men lege eller helsesøster skulle være de rette personene å snakke med om dette. Endret 18. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) http://www.amathea.no/ ^^ her er en side der du kan få råd og veiledning edit: Uansett hva du velger så kan jeg garantere at det kommer stunder der du angrer dessverre Endret 18. oktober 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Gjør som L4r5 sa og ta kontakt med amathea. Veldig bra organisasjon som du vil få gode råd fra. Lykke til Lenke til kommentar
-Silje- Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) I norge er det faktisk veldig vanskelig å adoptere bort sitt eget barn. Det vil i stedet legges opp til at du vil få masse hjelp både, praktisk og økonomisk, og veiledning for å selv kunne oppdra barnet ditt. Om du likevel vil adoptere det bort er det en lang prosess med en papirmølle uten like.... Som de andre sier her, ta kontakt med amathea eller eventuelt lege. Endret 18. oktober 2007 av -Silje- Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 En venninne av meg ble sendt til psykolog da hun ville adoptere bort ett barn hun fikk i en alder av 17. Hun endte opp med å beholde det, da staten var mer keen på å bidra økonomisk og praktisk med oppdragelse enn adopsjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg