Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

nytt kabinett med plass for gtx

Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere ser så er jeg på jakt etter et kabinett som passer mine kriterier:

-Den skal bidra godt til å kjøle ned denne innmaten, som jeg skal bestille snart

-(ha plass til gtx)

-god byggekvalitet

-mulighet til å stå oppå bordet (er det så viktig egentlig :yes: )

-bør helst ikke være alt for tungt, aluminium?

-de innebygde viftene bør stå i stil med støynivået til de andre komponentene

-kommer ikke til å bygge inn en 22" lcd skjerm i den eller å gjøre andre heavy modifikasjoner

Mine forslag: Kab1,

kab2, kab3, kab4med25cmvifte (bilde25cmvifte og bildekab4)

Som sagt det hadde vært greit om kabinettet kunne stått på bordet uten å se ut som en gigant :cool: , men

da trenger jeg deres meninger.

Hvilke av de ovenfor nevnte kabissene ville dere ha valgt og hvilke andre (bedre) alternativer finnes det?

Takk for svar :D

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg valgte Antec P-182,og er veldig overrasket hvor "stille" dette kabinettet er,har fra før Sunbeam med 5 stk tilsynlatende 16,5 db vifter(54 cm3) i, fra Mist,og monterte 7 stk Aerocool (SLF, 103 CM3)vifter i antec`en som er oppgitt til 19,5 db,Sunbeamen høres ut som en "korntørker" i forhold!

Lenke til kommentar
Jeg valgte Antec P-182,og er veldig overrasket hvor "stille" dette kabinettet er,har fra før Sunbeam med 5 stk tilsynlatende 16,5 db vifter(54 cm3) i, fra Mist,og monterte 7 stk Aerocool (SLF, 103 CM3)vifter i antec`en som er oppgitt til 19,5 db,Sunbeamen høres ut som en "korntørker" i forhold!

etter min mening så virker designet kanskje litt kjedelig :hmm: men hvis jeg skulle valgt et kabinett fra antec så virker nine hundred interresant...har jo fått best i test -tittelen på hardware. Så- hvilken burde jeg valgt: et av antec sine, thermaltake armor eller kandalf (litt for stort?) eller cm stacker 832 den nye ? (eventuelt andre forslag)

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
har du ATX eller m-ATX hk?

Det er eit silverstone m-atx kabinett som kan ha 2 (!) GTXer i SLI.

https://prisguiden.no/product.php?productId=77565

Her er eit video review av kabinettet:

http://www.3dgameman.com/content/view/9590/103/

tror jeg holder meg til atx for å være på den sikre siden :!: , (hket, asus maximus formula, som du ser øverst hvis du klikker på "innmaten" bruker atx plattformen men jeg skal ikke uttale meg formye om det :ph34r: )

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
viss du ser reviewen så ser du at det er helt fin plass til 2 gtxer.

Siden du skal ha den på bordet så er det jo fint at det er så lite og at det bare veier 3.5kg.

Er jo dritnice og se påå også. :D

er det noen vesentlige forskjeller mellom mini-atx og vanlig atx bortsett fra størrelsen? skal bygge pc selv og

vil ikke ta for stor risk

Lenke til kommentar

Det er et eller annet som ikke stemmer i mine ører her... Er det noen som har hørt om et mATX grafikkort med 2stk PCIeX16 slotter? Har jobbet i bransjen et par år nå, og har fortsatt til gode å se det noe sted... Så et kabinett som bare har plass til mATX kort og reklamerer med plass til 2stk GTX skurrer litt i mine ører, ettersom det blir vanskelig å få til i praksis av andre grunner enn plass-mangel!

Lenke til kommentar

skal bygge pc for første gang helt fra grunnen av og vil helst slippe å havne i ekstra trøbbel med det noe sjeldne chipsette :ph34r: , da det ikke finnes så mange å henvende seg til ved eventuell feilmontering eller andre problemer (hva vet jeg i denne dataverdenen :whistle: ). Så det hadde vært greit med et oversiktlig og stort kabinett (hovedkort) for førstegangsmonteringen, så får jeg ta de andre eksperimentene en annen gang :thumbup:

Lenke til kommentar

det jeg mente med "nytt kabinett med plass for gtx" var at på noen kabinetter måtte man f.eks ta ut harddisk-holderen for å få plass til 8800-serien. Noen har til og med måttet benytte ytterst ekstreme metoder for å få lirket inn kortet, blant annet ble det skjært vekk deler fra kabbisen mest sannsynlig grunnet utolmodighet :nei:

-er jo en fordel å kunne la skroget :dribble: stå på bordet, men det er ikke livsviktig

tenkte meg om og antec nine hundred fallt meg ikke helt i smak

tt kandalf ser jo pent ut; bør jeg velge

25 cm vifte- versjonen eller ikke? og er det noen som har den som kan si sin mening om kabinettet?

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar

Jeg bygde nettop en pc med Cooler Master Ammo 533, ,og der var det god margin med gtx.

Mange av de coolermaster kabinettene er jo like store så de er nok ganske safe.

Tt Kandalf er eit kjempekabinett det!

Er plass til vannkjøling osv. Kjempe god plass, men alt har sin pris...

Hadde tatt den versjonen med 25cm vifte jeg for den ekstra kjølingen.

Lenke til kommentar

Hva er det beste valget med tanke på pris kontra ytelse? Er det verdt å legge til 700kr ekstra for kandalf/stackern fremfor å velge sopranoen som ser fin ut den? Behøver strengt tatt ikke den enorme plassen de 2 dyrerere alternativene tilbyr. Men så er det selvfølgelig kjekt med litt ekstra rom å boltre seg i da ;)

Btw. takk for svar så langt og kommenter gjrne mer! Skal bestille herligheten snart :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

off topic men hvorfor kjøper du gtx. 8800 gt er vel ute nå til 1900 kr pr stk. sier at ytelsen ikke skiller så mye fra et gtx kort som er jævla mye dyrere.

uansett. ville gått for et antec 900 eller et antec p182 se eller gunmetal black. helt fantasiske kabinetter.pene,gode å bygge i, stille som mus

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...