sanyar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har følgende pc-oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=6108 I tillegg har jeg et par harddisker til jeg skal sette inn. Jeg tenkte å kjøpe Corsair HX620W siden denne hadde de kjekke kablene du kunne ta av (sikla på sånt lenge), jeg er sikra nok strøm, og den er stillegående. Men er det vits i å kjøpe den? Jeg skal ikke overklokke og kjører ikke SLI, men har jo for det første en relativt kraftig prosessor og kommer til å ha en fire-fem harddisker. HX520W er jo bililgere tross alt... -Sanyar Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du klarer deg fint med 520W, har denne selv og er godt fornøyd. Den drar oppsettet i sigg uten problemer, skjermkort er klokket og CPU er klokket til 3.4Ghz. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 E6850 drar ikke allverdens, selv om den er kraftig. Som nevnt over, det vil være nok med HX520W. Maskinen vil vel i verste fall belaste PSU rundt halvparten, vanligvis litt mindre. Uten overklokking og bare med et enkelt grafikkort så behøver man ikke allverdens. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Selv min gamle AMD PC klarte uten problemer å dra over 300-350W. (4200+, 8800GTX, 1 stk HDD, viftekontroller, 2-3 stillegående vifter, SB X-FI osv..) Målt med Effektmeter. Edit: Nå var sikkert ikke effektiviteten på PSUen min allverdens, men allikevell. Så jeg ville da tro den ivhertfall belastet over halvparten, men ikke noe veldig over det. Endret 17. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vel, nå tenkte jeg på hva den dro fra innsiden av maskinen, og ikke fra veggen. Målte ca. 260W på min maskin i sig. (E6600 @ stock, 8800GTS, 2x1GB RAM, 1 HDD). Blir vel ca 210W inne i maskinen, om man bare bruker ~80% som mal. Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Flott, takk for svar Da blir det HX520. Må bare vente på at de får den inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå