Khaya Ivorensis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg kjenner en fyr som jeg anser som en av mine beste venner. Jeg har kjent han mesteparten av livet , og vi har tilbrakt mye tid sammen. Nå er det slik at kameraten min og jeg ble kjent med en annen person, "Geir", tidlig sist vår. "Geir" har oppført seg veldig dårlig mot meg, og jeg har pga. det brutt all kontakt, og kvier meg for å møte ham når jeg møter ham, f.eks på gata. Samtidig er kameraten min på god fot med "Geir", og bruker mye tid sammen med ham, også når jeg og kameraten min har avtalt å gjøre noe sammen. Jeg ser på dette som sårende, og når jeg konfronterer kameraten min med sitasjonen får jeg til svar at "Geir har jo ikke gjort meg noe, jeg synes han er veldig hyggelig". Er det egoistisk av meg å forvente at kameraten må "velge", eller skal man forvente såpass av noen man har kjent hele livet og stoler på? Beklager dårlig formulering... håper dere forstår. Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg synes da kompisen din burde respektere deg, og ikke avtale å møte Geir samtidig som dere er sammen. Det burde han forstå Endret 17. oktober 2007 av Gastaa Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har vært oppi slike situasjoner selv, det beste er å ikke stille ultimatum, men å forklare godt hva du synes om det hele. Si enkelt og greit at du ikke har tenkt å møte han kompisen din hvis "Geir" skal være med. Eventuelt så bør jo kameraten din, bør kjenne etter om han har baller mellom beina, være litt mann og snakke med "Geir" selv og be han gi fan i å plage deg/be om unnskyldning for å løse saken på best mulig måte. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Vel, for å si det slik: Jeg prioriterer mine beste venner, og deres uvenner er mine uvenner. Jeg ville aldri vært kompis med en fyr som var drittsekk mot bestekameraten min. Lenke til kommentar
Madock Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvis jeg hadde vært vennen din hadde jeg i alle fall respektert deg nok til å la være å være sammen med "Geir" når vi hadde hatt avtaler. Så jeg synes ihvertfall du kan forvente det fra ham. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vel, for å si det slik: Jeg prioriterer mine beste venner, og deres uvenner er mine uvenner. Jeg ville aldri vært kompis med en fyr som var drittsekk mot bestekameraten min. Vel ikke alle er som deg, han kameraten din ser på saken på sin egen måte utifra det du har forklart her. Hvis jeg var deg ville jeg ikke stille ultimatum med "han eller meg", det blir for barnslig. Finnes løsninger på slikt, blant annet det jeg har skrevet litt om i forrige innlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå