1King Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 jeg har en database med post nummer og poststed. når man fyller ut post nummeret så skal poststedet vises vedsiden av. og er ikke post stedet registrert så får jeg melding om det. Jeg ser at noen sider har dette.... Hvordan får jeg det til. NB. har ikke brukt Javascript før.... Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 En ting er sikkert: Du kan ikke bruke JavaScript til å hente data fra databaser. Det gjøres med et CGI. Sjekk ut PHP, JSP, eller liknende. Gudd løkk. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) jeg har en database med post nummer og poststed. når man fyller ut post nummeret så skal poststedet vises vedsiden av. og er ikke post stedet registrert så får jeg melding om det. Jeg ser at noen sider har dette.... Hvordan får jeg det til. NB. har ikke brukt Javascript før.... Som tidligere nevnt så kan du ikke bruke javascript til å hente ut data fra en database. (Antar du har tenkt å bruke php.) Det vanligste er nok å bruke ajax til det du beskriver, men hvis du bare skal bruke Javascript må du sende hele tabellen med alle postnummerne til klienten, dvs. f.eks ha en array med samtlige postnummer liggende i javascriptet ditt. Da bruker du et eller annet serverscriptingspråk (f.eks PHP) og printer ut tabellen din slik at den ser ut som en array i javascript. For å starte å lære deg javascript kan du prøve denne siden: http://www.w3schools.com/js/default.asp Endret 18. oktober 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Bare for å nevne en liten kuriositet så kan man gjøre dette helt client-side ved å bruke en Derby DB i en Java applet som man deretter kommuniserer med via JavaScript -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå