ToTTy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 jeg drev å kjøre så stoppa den mens jeg var i sånn 5gir, og så var vel ikke lokket på vannkjøleren helt på, så den var vel tom for vann Har prøvd å bytte tennplugg, men hjalp ikke. den er helt dau når jeg prøver å sku den i gang. hva er galt og hva gjør jeg? (og nei, ikke si "ta den til et verksted") Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 skjært sylinder? siden du kjørte uten kjølevann? Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 kjørte du uten vann så er den skjært. skru av svana di og skru opp de fire mutterne som er på topppen din. så er det bare å løfte hele greia av, men pass på at du ikke mister noe ned i motoren. da er du pult. når du har gjort dette så ser du etter riper og andre skader. se også på stempelringene dine Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hva slags sykkel er dette snakk om? Lenke til kommentar
ToTTy Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) det er en Rieju RMX Pro 50cc. så det er sylinderen ja må vel kjøpe en ny da. Er ikke trim sylinder billgere en orginale? burde jeg ikke kjøpe det? hvor mye ligger det ca på? (og ja, jeg har den uten blome) Endret 18. oktober 2007 av ToTTy Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 det er billigere ja. du kjøper det du har lyst på på www.speedoptions.no er det trim til peden din. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er ikke sikkert at du har skjært mopeden din, kan hende den bare er varmskjært og da kan det holde og bra bytte stempel Men dette ser du ikke før du tar av sylinderen Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Husk at det er forbudt å trimme mopeder som skal benyttes på offentlig vei. Derfor burde du vurdere nøye hva slags sylinder du kjøper... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 kjøp den minste sylinderen rett over 50ccm, den lager minst lyd og er vanskeligst å treffe, i tilleg trenger du dyse sikkert. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvis du ikke hadde på lokket på radiatoren vil den ikke komme i trykk, med andre ord, den vil koke = Varmskjæring. Bytt stempel, stempelringer og hon sylinderen din, gå opp en strl på stemplet, som for eksempel " A " stempel til "B-C" stempel. pris : 500-1000kr, alt inkludert. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Bytt stempel, stempelringer og hon sylinderen din, gå opp en strl på stemplet, som for eksempel " A " stempel til "B-C" stempel. pris : 500-1000kr, alt inkludert. Hvis han har sylinder med nicasilbelegg på innsiden, altså ikke støpejernssylinder (noe jeg tviler på at det er på en så ny moped), så blir det fort mye dyrere. Dette er fordi nicasilen må legges på nytt om sylinderen hones. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Bytt stempel, stempelringer og hon sylinderen din, gå opp en strl på stemplet, som for eksempel " A " stempel til "B-C" stempel. pris : 500-1000kr, alt inkludert. Hvis han har sylinder med nicasilbelegg på innsiden, altså ikke støpejernssylinder (noe jeg tviler på at det er på en så ny moped), så blir det fort mye dyrere. Dette er fordi nicasilen må legges på nytt om sylinderen hones. Man kan hone nicasilbellegget, men hvis det er store riper får du de ikke bort å da må du legge inn nytt nicasil belegg ja! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 kjøp deg et 70ccm sett. ikke skift potte, så det høres Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Man kan hone nicasilbellegget, men hvis det er store riper får du de ikke bort å da må du legge inn nytt nicasil belegg ja! Jeg antar det er tilfellet om sylinderen er kjørt tom for kjølevæske til den stoppa av varmskjæring ja. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hvis han har vært uheldig så må han nok bytte syll ja Men har varmskjært div mopeder før, og der har det bare verdt å bytte stempel + litt honing så er det tut og kjør igjen Edit: Han må ta opp og se, det er det eneste sikre Endret 20. oktober 2007 av daruu Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Edit: Han må ta opp og se, det er det eneste sikre Der er vi i allefall 100% enige om noe. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når det er snakk om honing på nicasyl sylindre @HC , så er det snakk om 1/100 del, altså, like gjerne drite idet. Fisk1, Derbi/gilera har da fortsatt orginale nicasil sylindre, 2007. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når det er snakk om honing på nicasyl sylindre @HC , så er det snakk om 1/100 del, altså, like gjerne drite idet. Fisk1, Derbi/gilera har da fortsatt orginale nicasil sylindre, 2007. Og det var akkurat det jeg sa de hadde og. Men jeg skjønner ikke hva du mener med den første setningen din... O_o Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Du får ikke hona mye på en HC sylinder nei, men de er i tillegg MYE sterkere enn støpejern så de kan godt overleve en skjærings uten å ta stor skade av det Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når det er snakk om honing på nicasyl sylindre @HC , så er det snakk om 1/100 del, altså, like gjerne drite idet. Fisk1, Derbi/gilera har da fortsatt orginale nicasil sylindre, 2007. Og det var akkurat det jeg sa de hadde og. Men jeg skjønner ikke hva du mener med den første setningen din... O_o Sorry, så feil.. Man honer bare 1/100 del av nicasilet, altså, veldig, veldig lite, så lite at det neppe er så stor vits. Du får ikke hona mye på en HC sylinder nei, men de er i tillegg MYE sterkere enn støpejern så de kan godt overleve en skjærings uten å ta stor skade av det Jepp, kanskje det er grunnene til at man faktisk lager sylindre med nicasil belegg, for jeg kan ikke se andre goder ved det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå