Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

wtf? mopeden virker ikke :(


ToTTy

Anbefalte innlegg

jeg drev å kjøre så stoppa den mens jeg var i sånn 5gir, og så var vel ikke lokket på vannkjøleren helt på, så den var vel tom for vann :( Har prøvd å bytte tennplugg, men hjalp ikke.

den er helt dau når jeg prøver å sku den i gang.

 

hva er galt og hva gjør jeg? (og nei, ikke si "ta den til et verksted")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjørte du uten vann så er den skjært. skru av svana di og skru opp de fire mutterne som er på topppen din. så er det bare å løfte hele greia av, men pass på at du ikke mister noe ned i motoren. da er du pult.

 

når du har gjort dette så ser du etter riper og andre skader. se også på stempelringene dine ;)

Lenke til kommentar

det er en Rieju RMX Pro 50cc.

så det er sylinderen ja :( må vel kjøpe en ny da.

Er ikke trim sylinder billgere en orginale? burde jeg ikke kjøpe det? hvor mye ligger det ca på? (og ja, jeg har den uten blome)

Endret av ToTTy
Lenke til kommentar
Bytt stempel, stempelringer og hon sylinderen din, gå opp en strl på stemplet, som for eksempel " A " stempel til "B-C" stempel.

 

pris : 500-1000kr, alt inkludert.

 

Hvis han har sylinder med nicasilbelegg på innsiden, altså ikke støpejernssylinder (noe jeg tviler på at det er på en så ny moped), så blir det fort mye dyrere. Dette er fordi nicasilen må legges på nytt om sylinderen hones.

Lenke til kommentar
Bytt stempel, stempelringer og hon sylinderen din, gå opp en strl på stemplet, som for eksempel " A " stempel til "B-C" stempel.

 

pris : 500-1000kr, alt inkludert.

 

Hvis han har sylinder med nicasilbelegg på innsiden, altså ikke støpejernssylinder (noe jeg tviler på at det er på en så ny moped), så blir det fort mye dyrere. Dette er fordi nicasilen må legges på nytt om sylinderen hones.

 

Man kan hone nicasilbellegget, men hvis det er store riper får du de ikke bort å da må du legge inn nytt nicasil belegg ja!

Lenke til kommentar

Hvis han har vært uheldig så må han nok bytte syll ja

Men har varmskjært div mopeder før, og der har det bare verdt å bytte stempel + litt honing så er det tut og kjør igjen ;)

Edit: Han må ta opp og se, det er det eneste sikre :p

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Når det er snakk om honing på nicasyl sylindre @HC , så er det snakk om 1/100 del, altså, like gjerne drite idet.

 

Fisk1, Derbi/gilera har da fortsatt orginale nicasil sylindre, 2007.

 

Og det var akkurat det jeg sa de hadde og.

Men jeg skjønner ikke hva du mener med den første setningen din... O_o

Lenke til kommentar
Når det er snakk om honing på nicasyl sylindre @HC , så er det snakk om 1/100 del, altså, like gjerne drite idet.

 

Fisk1, Derbi/gilera har da fortsatt orginale nicasil sylindre, 2007.

 

Og det var akkurat det jeg sa de hadde og.

Men jeg skjønner ikke hva du mener med den første setningen din... O_o

 

Sorry, så feil..

Man honer bare 1/100 del av nicasilet, altså, veldig, veldig lite, så lite at det neppe er så stor vits.

 

Du får ikke hona mye på en HC sylinder nei, men de er i tillegg MYE sterkere enn støpejern så de kan godt overleve en skjærings uten å ta stor skade av det ;)

 

Jepp, kanskje det er grunnene til at man faktisk lager sylindre med nicasil belegg, for jeg kan ikke se andre goder ved det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...