Gå til innhold

Gamelt analogt speilrefleks. Er det verdt noe?

Anbefalte innlegg

For noen år siden fikk jeg et kamera av svigerfar. Dette har bare ligget i en skuff da jeg ikke har synes det vært så praktisk i forhold til digitalkamera.

kameraet er et Canon AE1

Det føulgte med en drøss med tilbehør som batterigrep og motor drive.

Det er også endel ymse linser:

-Vivitar 19mm wide angle

-Canon 35-70mm

-Tokina 70-210mm

-Canon 50mm (2stk)

-Canon 200mm

Jeg antar at dette ikke har noe særlig verdi, men det er synd å kaste det også.

Jeg tenkte derfor å legge det ut for salg her på akam, men er usikker på hva jeg kan ta for dette.

Håper dere eksperter som har vært med siden "steinalderen" kanskje kunne gi meg et svar.

Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uten mer info om objektivene er det vanskelig å si.. selve huset går for ca 40-50$ på ebay...kan tenke meg en 19mm vidvinkel av bedre kvalitet kan være intressant for mange med lidenskap for eldre kamera....de andre vet jeg ikke hvor "standard" er uten mer info.

EOS400? 250-500kr ?

Lenke til kommentar
uten mer info om objektivene er det vanskelig å si.. selve huset går for ca 40-50$ på ebay...kan tenke meg en 19mm vidvinkel av bedre kvalitet kan være intressant for mange med lidenskap for eldre kamera....de andre vet jeg ikke hvor "standard" er uten mer info.

EOS400? 250-500kr ?

EOS 400 er vel neppe verdt så mye, billige autofokus kameraer er ikke verdt en dritt. Da man kan finne profesjonelle AF kameraer for under en 1000 lapp, det kryr av nyere proff kameraer til film. AE1 er sansynlivis verdt mer, da det er ganske stort miljø for folk som er interesert i Manuell Fokus, men selv AE1 er ganske så moderne for en del av oss. Riktige purister bruker som regel mekaniske kameraer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...