Gå til innhold

Automatisk avslutting funker ikke

Taurus

Anbefalte innlegg

Prøver igjen...

Har en p3 maskin som jeg har lagt inn Win2ooo på . Men den avsluttes ikke automatisk, ja etter å ha oppgradert bios så får jeg ikke slått av med avknppen. Litt tungvint å dra ut kabelen hver gang man skal slå av maskina. Noen tips...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: Du kan skru av PCen ved å holde inne av-knappen i 5sek.

Hvis du er lur, så søker du litt rundt på nettet ( :google: ). Hvilket hovedkort har du? Antageligvis har ikke Windows funnet ut at du har et hovedkort som støtter ACPI. I device manager, under Computer, står det om Windows har funnet det ut. Hvis ja, så står det ACPI... ettellerannet.

For å få det til å virke, så må du sansynligvis installere Windows på nytt. (og gjøre noe greier du ikke pleier å gjøre) Jeg prøvde å fikse det uten å installere på nytt, og da fukca jeg hele PCen...

Hvis du er heldig, så kan det være at i kontrollpanel, i Poweroptions, så er det en greie i toppen som heter APM. Der kan du krysse av for en ting som gjør at pcen skrur seg av automatisk. Har du ikke denne APM-tingen, så må du installere Win på nytt...

Det lureste du kan gjøre er å søke på nettet. Sikkert flere som har det samme problemet som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...