Gå til innhold

Feil på bildet ved avspilling av videoklipp

geir_a

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min nye PC (selvbygd). Først la jeg inn Xvid, men fikk grønne/rosa "firkanter" og rare tegn ved avspilling. Avinstallerte Xvid og la inn ffdshow, men fikk samme problem. Avinstallerte ffdshow og la inn DivX. Da fungerte alt... så det ut til. Men nå dukker problemet opp etter at PC-en har stått på en stund, og det skjer med alle typer filer (avi, mpg, wmv osv).

Jeg har ikke klart å finne ut hva som trigger denne oppførselen. Noen som har vært borti noe slikt?

Skjermkortet er forøvrig et Asus EN8600GTS, hvis det hjelper. Siste drivere fra NVIDIA er installert.

Alle tips mottas med takk. Dette er SÅ frustrerende. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det rosa greiene du referer til er den velkjente "rosa-grøt-bildet" når Xvid dekodes som Divx, eller om det er det samme problemet jeg har i ny og ne at kun fargene blir rosa uten noe grøt/støy i bildet. Det jeg gjør da er å åpne et videoklipp i Windows Media Player, så fikser den bildet. Da blir bildet normal i alle programmer som kan spille av video.

PS. Du kan prøve å spille av med VLC. Dette programmer har alle kodeker du trenger integrert slik at du slipper å laste ned kodeker og evt. kodek-krøll.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...