yinyou Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg har en side med java script: codegenerator.freehostia.com Javascriptet ser slikt ut: function generate() { var text = document.getElementById('text-text').value; var textdecoration = document.getElementById('text-decoration').value; var texttransform = document.getElementById('text-transform').value; var textalign = document.getElementById('text-align').value; var fontcolor = document.getElementById('font-color').value; var fontsize = document.getElementById('font-size').value; var fontfamily = document.getElementById('font-family').value; var fontstyle = document.getElementById('font-style').value; var fontweight = document.getElementById('font-weight').value; var spacingletter = document.getElementById('spacing-letter').value; var spacingword = document.getElementById('spacing-word').value; document.getElementById('preview').style.textDecoration = textdecoration; document.getElementById('preview').style.textTransform = texttransform; document.getElementById('preview').style.textAlign = textalign; document.getElementById('preview').style.color = fontcolor; document.getElementById('preview').style.fontSize = fontsize; document.getElementById('preview').style.fontFamily = fontfamily; document.getElementById('preview').style.fontStyle = fontstyle; document.getElementById('preview').style.fontWeight = fontweight; document.getElementById('preview').style.letterSpacing = spacingletter; document.getElementById('preview').style.wordSpacing = spacingword; document.getElementById('preview').innerHTML = text; } Det funker helt fint i ie7 og opera, men ikke i firefox og safari Som man kan se i koden på siden kaller jeg funksjonen 'generate()' en gang ved body onLoad og da funker det, men ikke ved onClick på et bilde? Noen som kanskje ser hva jeg har gjort feil? : D Endret 17. oktober 2007 av yinyou Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Tror du skal se på document.getElementById('preview').innerHTML = text; Ellers ville jeg her heller brukt nodes. Bedre allment (les: nettlesere) akseptert. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Når jeg klikker på Generate får jeg feilmeldingen: "generate is not a function" (bruker firebug, addon til firefox), kan dette skyldes en navngivningskollisjon? Siden den funker på ett tidspunkt men deretter ikke? Det blir bare ren gjetting fra min side. Har du prøvd å la funksjonen hete generate_dette_er_en_test istedet? Edit: Når du kaller en funksjon på bakgrunn av en event i et element, vil det først letes etter denne funksjonen i dette elementet. Det er ikke utenkelig at den da finner id'en til elementet som er "generate" og derfor streiker. Endret 18. oktober 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
yinyou Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Takk! Virket når jeg ga funksjonen et annet navn ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå