Snuggis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg sitter her med en maskin som ikke klarer å starte. Fikk bluescreen pga et program som ikke fungerte ordentlig og den ville ikke starte igjen etter restart. Den skrur seg liksom på, så alle viftene går rundt, skjermkorta starter, musa begynner å lyse, men skjermen kommer ikke på og den lager ikke "start-pipet" som den pleier å gjøre i det skjermen skulle ha skrudd seg på. Fikk startet den en gang, men fikk beskjed om å restarte for å at noen endringer skulle gjelde, men så ville den ikke starte igjen. HAr et POST-display på hovedkortet som gir meg meldinger. Har fått to forskjellige meldinger når jeg har prøvd å starte: FF - Boot attempt og 7F - Switch back to text mode if full screen logo is supported - If error occur, report errors and wait for keys - If no error occur or F1 key is pressed to continue: Clear EPA or customization logo Noen som har noen tips til hva jeg kan feilsøke? Har prøvd å "cleare" bios både ved å nappe ut batteriet og ved å bruke resett knappen som sitter bak pc`n på hovedkortet. Oppsett ser dere i sign. min. Håper noen vil ta seg tid til å hjelpe meg eller komme med noen gode råd Løsning: Fant på noen engelske sider, blandt annet abit`s forum at man kunne prøve å trykke F1 når den kom til koden "7F". Det funka ikke med ett trykk, men trykka et par-tre ganger, så så jeg at dne lasta Windows. Vet ikke hva som forårsaker dette, men maskinen fungerer ihvertfall helt fint. Kanskje Abit vil fikse det i en ny bios om ikke så lenge? Ihvertfall, skulle noen flere ha samme problemet, så kan dere ihvertfall prøve dette. Det funka helt fint for meg. -Snoggis Endret 18. oktober 2007 av Snoggis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå