LostOblivion Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hei, Hvordan kobler jeg meg til Windows/Cygwin/SSH fra en remote maskin. Funker greit med vanlig Linux, men når jeg prøver å koble meg til SSHen på Cygwin, får jeg bare timeout. Endret 17. oktober 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Dumt spørsmål kanskje, men du har lagt inn ssh-serveren i Cygwin og startet den? Kanskje det er en firewall e.l som blokkerer? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 haha, du som hjalp meg med SSH på Ubuntun... XD Anyway, valgte bare openssh fra packages når jeg installere cygwin...noe mer? Kan koble meg til UiO etc fra cygwin, men ikke omvendt. Har en åpen port på routeren min som tillat SSH fra Ubuntun hvertfall... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hm, mulig at ssh bare er lagt inn, men ikke er startet. Har ikke brukt cygwin på en stund, så jeg er ikke helt sikker på hvordan du starter den. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 http://www.noah.org/ssh/cygwin-sshd.html Står noe der, men funker ikke fordet... =( SSH bruker tydeligvis port 22, og cygwin har 192.168.0.113 og maskinen i seg selv har 192.168.166. Prøvde forwarding til begge, men ingen funker. =S Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Nå finner tydeligvis sshen fra en remote maskin maskinen min, men når jeg taster inn passordet, står det feil passord... Noen filer jeg må redigere eller noe? W00t! Fant ut av det. Hvordan man fikser ssh ser man her. Måtte legge til et passord i Windows for brukerkontoen min. Da funka det utrolig nok! =) Takk for at jeg fikk mimre i denne tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå