Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor mange tommer på en bmw 520?

slideface

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv 18" * 8" felger på min E34, med 225/40-18 (vinter). Synes selv det er god plass. Skulle egentlig hatt større dekk faktisk, slik at de fylte ut hjulbuen bedre. 225/45-18 f.eks. Vil tro du kan sette på opp til 20" felger på den. Må da selvsagt passe på felgbredde og innpress svært nøye. Om det blir pent med så store felger er en annen sak..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

går greit å få godkjent andre dekk hvis en har papirer. Jeg har godkjent 18x9 på min e36 med 235/40. Er veldig god plass på e34 så 18" er ikke noe problem. med riktig innpress burde 18x9 felger passe.. skal du ha kantfelger kan det kanskje bli litt subbing i ytterkant, men det spørs veldig på felgene..

Lenke til kommentar
går greit å få godkjent andre dekk hvis en har papirer. Jeg har godkjent 18x9 på min e36 med 235/40. Er veldig god plass på e34 så 18" er ikke noe problem. med riktig innpress burde 18x9 felger passe.. skal du ha kantfelger kan det kanskje bli litt subbing i ytterkant, men det spørs veldig på felgene..

Hva slags papirer er det egentlig?

Lenke til kommentar
Er vel det at man må få bilen kontrollert på en trafikkstasjon, der de skal se at modifikasjonen ikke har gått på sikkerheten løs, og at bilen fyller alle kravene som stilles. De er i hvert fall ganske strenge på senkesett og lignende.

Ja- Senkesett er det strenge på- der må du ha papirer på senkesettet + forstillingspapirer.

Men felger er noe annet. Skjønner ikke hva slags papirer det er snakk om?

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger noen papirer, men om du overskrider maksdimensjonene som står spesifisert i vognkortet ditt skal bilen egentlig inn til kontroll og godkjenning.

Forstillingspapirer trengte ikke jeg for godkjenning av senkesett. Vegvesenet sjekket alt som trengtes på stedet.

Lenke til kommentar
Tror ikke du trenger noen papirer, men om du overskrider maksdimensjonene som står spesifisert i vognkortet ditt skal bilen egentlig inn til kontroll og godkjenning.

Forstillingspapirer trengte ikke jeg for godkjenning av senkesett. Vegvesenet sjekket alt som trengtes på stedet.

Sommerdekkene: 225/45 17

Vinterdekk: 195/65 15

Det er i alle fall større- men rulleomkretsen endrer seg ingenting(eller 0.05 eller noe).

Hva sjekket dem på stedet da?

Lenke til kommentar
Er vel det at man må få bilen kontrollert på en trafikkstasjon, der de skal se at modifikasjonen ikke har gått på sikkerheten løs, og at bilen fyller alle kravene som stilles. De er i hvert fall ganske strenge på senkesett og lignende.

Ja- Senkesett er det strenge på- der må du ha papirer på senkesettet + forstillingspapirer.

Men felger er noe annet. Skjønner ikke hva slags papirer det er snakk om?

Tüv-papirer. Det var det første de spurte etter når jeg skulle godkjenne mine felger.

Lenke til kommentar

TÜV-papirer ja. ikke noe stress å få tak i som regel, får det kanskje med felgene, ellers burde de du kjøper felgene av kunne skaffe det. Men vet ikke hvor nødvendig det er på alle felger egentlig, er vel helst hvis du skal gå litt langt utenfor standarddim tenker jeg.

Er forresten veldig kult med 18x10 bak på e34, men vet ikke om det passer uten videre, må vel helst valse da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...