Gå til innhold

skal bytte PS3, hva må jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Har fått en av de maskinene som bråker for mye etter min smak, og skal ned å bytte i morgen.

 

Bare lurte på om det var noe spess jeg må gjøre før jeg kobler fra. Hva med brukernavnet mitt og sånn, kan jeg bruke det på den nye maskinen, eller må jeg lage nytt? og jeg må vel slette det gamle?

 

Hva med savegames, kan jeg bare lagre disse på en USB, og fortsette der jeg slapp med den nye maskinen?

 

Og er det ellers noe jeg må gjøre? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått en av de maskinene som bråker for mye etter min smak, og skal ned å bytte i morgen.

 

Bare lurte på om det var noe spess jeg må gjøre før jeg kobler fra. Hva med brukernavnet mitt og sånn, kan jeg bruke det på den nye maskinen, eller må jeg lage nytt? og jeg må vel slette det gamle?

 

Hva med savegames, kan jeg bare lagre disse på en USB, og fortsette der jeg slapp med den nye maskinen?

 

Og er det ellers noe jeg må gjøre? :roll:

 

Spørs om du får byttet maskinen så lenge den ikke er defekt.

Usikker på åssen Sony (Nordisk film) stiller seg til din problemstilling.

Lenke til kommentar
ja er sykt irriterende når teknologi lager lyd:(

 

må være som å få kuler susende rundt hue dagen lang mens du sulter:)

 

litt sarkasme, håper ikke jeg blir boota:O

Det er vel elektronikken som lager lyd, teknologi lager ikke lyd :p

 

vel ps3 er teknologi:P og den trenger elektronikk:o hmm jeg står på teknologien:p

Lenke til kommentar

Noen er jo mer følsomme enn andre da når det gjelder dette her, men åssen er din maskin da? Min går aldri tilbake noen nivå, den blir bare der helt til jeg slår den av igjen. Og den går opp til nivå 3 uansett om den bare står i menyen, noe jeg mener ikke er nødvendig. Har jo hatt videospillere opp igjennom årene og ingen av de støyer slik som PS3'en min gjør når jeg ser på film. Hvorfor går den opp til nivå 3 når man ser på film egentlig, skal den være sånn? Og skal den gå ned til nivå 1 eller 2 etter en stund?

 

Neida, jeg hadde X360 for et halvt år siden men måtte kaste inn håndkleet. Det blei for mye rett og slett. Når man bikker 30 så er man mere følsom for sånne ting tror jeg...

Lenke til kommentar
Noen er jo mer følsomme enn andre da når det gjelder dette her, men åssen er din maskin da? Min går aldri tilbake noen nivå, den blir bare der helt til jeg slår den av igjen. Og den går opp til nivå 3 uansett om den bare står i menyen, noe jeg mener ikke er nødvendig. Har jo hatt videospillere opp igjennom årene og ingen av de støyer slik som PS3'en min gjør når jeg ser på film. Hvorfor går den opp til nivå 3 når man ser på film egentlig, skal den være sånn? Og skal den gå ned til nivå 1 eller 2 etter en stund?

 

Neida, jeg hadde X360 for et halvt år siden men måtte kaste inn håndkleet. Det blei for mye rett og slett. Når man bikker 30 så er man mere følsom for sånne ting tror jeg...

 

 

Vel min bråker kanskje, hører det så absolutt aldri.. PC-en min overdøver det, å jeg har ikke noe imot sånn lyd uansett, men ja greit hvis du er følsom over det, skjønner ikke hva som er pointet med å bytte inn noe istedenfor å bare skru opp 2 hakk på tv kontrollen.. Vil heller ikke si at ps3 som støyer mer enn andre er defekte.. det er forskjell , noen bråker mer, noen bråker mindre. den skal starte på nivå en, men jo lenger den står på jo mer må vifta opp for å holde kjølig, så da treffer den høyere nivåer

 

jaja håper du får bytta

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Har jo hatt videospillere opp igjennom årene og ingen av de støyer slik som PS3'en min gjør når jeg ser på film. Hvorfor går den opp til nivå 3 når man ser på film egentlig, skal den være sånn? Og skal den gå ned til nivå 1 eller 2 etter en stund?

 

Hvis du ser på DVD kan det være fordi du har skrudd på oppskalering til 1080P. Det krever en del prosesseringskraft.

Øker viftenivået under bruk så skal det gå ned igjen når konsollen ikke brukes eller ikke gjør noe som krever mye CPU.

Lenke til kommentar

Ja jeg fikk bytta ja, men dessverre så er den nye likedan. Var litt optimistisk de første fem minuttene, men så blåste den seg opp til nivå 2. Eller 2,5 kan jeg kanskje kalle det, for det var litt mer intenst enn det gamle nivå 2.

 

Et lys i tunellen var at den i alle fall jekker seg ned fra nivå 3 til nivå 2 etter en stund... Det gjorde ikke den gamle.

 

Er litt skuffa nå. Aksepterer at den skal blåse på dette viset når jeg spiller, men at den skal oppføre seg på samme vis når jeg snurrer en film er ikke bra. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skrur du av alt av oppskalering og filtre, så er det mulig den holder seg i nivå 2 - noe som er "greit nok".

 

Jeg har investert _svært_ mye tid på støyproblematikken rundt PS3, og du kan bare ignorere alle som påstår de har en lydløs PS3 eller en PS3 som aldri øker viftehastigheten. Disse personene lyver så det renner av seg. En normal PS3 vil holde seg på nivå 2-3 stort sett hele tiden, dette er dessverre realiteten.

Lenke til kommentar
Skrur du av alt av oppskalering og filtre, så er det mulig den holder seg i nivå 2 - noe som er "greit nok".

 

Jeg har investert _svært_ mye tid på støyproblematikken rundt PS3, og du kan bare ignorere alle som påstår de har en lydløs PS3 eller en PS3 som aldri øker viftehastigheten. Disse personene lyver så det renner av seg. En normal PS3 vil holde seg på nivå 2-3 stort sett hele tiden, dette er dessverre realiteten.

 

Det er jo ikke sikkert de lyver akkurat, men at de har en helt annen toleranse for denne type støy. Kanskje de også har en 360 eller en kraftig gaming-PC og har blitt skikkelig hardbarka på den måten.

 

Selv er jeg helt ekstrem, og må av og til opp etter jeg har lagt meg for å plugge mobil-laderen ut av kontakten, for den lager en svak svak pipelyd. Hehe.. Så mine forventninger var nok litt for mye skrudd opp tror jeg også..

Lenke til kommentar
Skrur du av alt av oppskalering og filtre, så er det mulig den holder seg i nivå 2 - noe som er "greit nok".

 

Jeg har investert _svært_ mye tid på støyproblematikken rundt PS3, og du kan bare ignorere alle som påstår de har en lydløs PS3 eller en PS3 som aldri øker viftehastigheten. Disse personene lyver så det renner av seg. En normal PS3 vil holde seg på nivå 2-3 stort sett hele tiden, dette er dessverre realiteten.

 

Det er jo ikke sikkert de lyver akkurat, men at de har en helt annen toleranse for denne type støy. Kanskje de også har en 360 eller en kraftig gaming-PC og har blitt skikkelig hardbarka på den måten.

 

Selv er jeg helt ekstrem, og må av og til opp etter jeg har lagt meg for å plugge mobil-laderen ut av kontakten, for den lager en svak svak pipelyd. Hehe.. Så mine forventninger var nok litt for mye skrudd opp tror jeg også..

 

Haha! du sier noe! jeg har en pc med 5 vifter, disse viftene bråker noe som H. de lager et intenst nivå inne på rommet mitt, men derimot har jeg også en Wii, denne lager nesten ingen lyd i det heletatt. så har vi vell ps3 som er en mellomting, har ikke hørt noe spesiel lyd endringer på denne. hvis dere mener at jeg kan ha blitt "used to" støy så kan det henne at dere har rett :p jeg sitter så å si på jobben med serveren og switcher til ti talls tusener, disse bråker noe som f***, dette hjelper meg kanskje lite når jeg sitter med en wii og ps3 hjemme og skal bedømme hvor frekvent lyden på disse er :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...