Rescue me Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvordan lager jeg en meny på en dvd? Har tenkt til å lage sånn at man kan velge om man skal ha tekst på eller av og scenevalg. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Du må ha et DVD-authoring program. Personlig bruker jeg DVD Architect som kan lastes ned og prøves gratis her. Finnes forøvrige mange andre, men jeg synes dette er best. Av andre jeg holder på å lære, så har du Adobe Encore DVD. Dette er forøvrig mye vanskeligere, så jeg holder en knapp på DVD Architect. Prøv det! Lenke til kommentar
Robols Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Om du skal ha en helt enkel meny, fungerer det også bra med Nero. Der kan dette gjøres enkelt. Legge til bakgrunsmusikk, legge til forskjellige scenevalg i form av ruter, stjerner osv der det er et bilde. Tekst kan også legges på. Sikkert mer, men har meg ikke satt jeg noe sørlig inn i det. Ellers nevner Steffenz noe. DVD Architect og Adobe Encore fungerer utmerket, men dette er en god del vanskeligere en Nero pakka. Om du aldri har vært borte i noe særlig av dette kan jeg anbefale deg Nero om du bare skal ha dette du nevner, men samtidig anbefaler jeg DVD Architect og Adobe Encore. Om du først skal sette deg inn i noe, kan det være greit med de to sist nevnte. - Jompa. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Tusen takk for svar . Har tenkt å få det til å se ganske proft ut og trenger ikke å være ferdig før på tirsdag, så jeg har god tid. Skal ta en nærmere titt på DVD Architect og Adobe Encore. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Høres bra ut! Anbefaler deg å starte med DVD Architect. Men husk på å eksportere i PAL (720x576) med 25 000 fps. Dessuten, hak av for progressive scan der det står lower fields first. Dette gjør du når du har importert filene inn i programmet. Finner nok utav det meste når du prøver programmet, hvis ikke legger du igjen en post, så skal jeg nok få hjulpet deg. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Takk for tipsene. Har ikke skaffet programmet enda, men skal gjøre det i morgen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå